Besvarat

SMS till Telenor går ibland ej fram

  • 7 July 2019
  • 4 svar
  • 641 visningar

Med jämna mellanrum går det ej att skicka sms till mobil som har Telenor abonnemang. Varför inte?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Nils 8 July 2019, 10:06

Visa original

4 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hejsan @Marguerite och varmt välkommen till 3Community! 🙂

Det är svårt att svara på exakt varför då det kan röra sig om olika anledningar.

Om du ej upplever problem att skicka till någon annan, t.ex någon då som har Tre eller Telia, så anar jag att problemet ligger i andra änden så jag skulle rkeommendera att du ber den som du SMS:ar ta kontakt med sin operatör för en felsökning.
Nej jag är helt säker på att felet ligger på min sida. Meddelandet skickas inte, kan knappt vara mottagarens fel. Meddelandet om misslyckad stickning kommer upp nära direkt. Och de kan utan problem skicka till mig. Jätteirriterande! Funderar på att byta operatör utifrån detta. När det sker någon eller några gånger är det väl acceptabelt, men det sker alltför ofta👎
Användarnivå 7
Emblem +40
@Marguerite Är det alltså bara en specifik person som du har problem att skicka SMS till eller är det flera personer med samma operatör? Vilka telefonmodeller är det ni använder?
Har problem att skicka till flera med Telenorab. Jag har IPhone 6

Svara