Besvarat

Sms till USA-nummer

  • 30 September 2018
  • 4 svar
  • 887 visningar

Hej
Jag kan ta emot sms från USA-nummer, men mitt sms går inte att läsa. Vad gör man?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support
icon

Bäst svar av Tristan 8 October 2018, 12:15

Visa original

4 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hejsan fahria och varmt välkommen till 3Community! :-)

Menar du alltså att den person du skickar till i USA ej kan läsa av ditt SMS? Använder du någon tredjeparts-app när du skickar SMS eller den vanliga meddelande-appen?

Återkom gärna med lite mer information! 🙂
Hej
Jag skickar med meddelande i iphone. Har provat med att stänga av imessage och det fungerar inte. Har försökt att skicka via den andres gmail och det går inte. Att ringa på samma nummer fungerar utmärkt.
Användarnivå 5
Emblem +9
Hej @fahria

Så när du skickar ett SMS till den bekanta i USA, så kan personen i fråga inte läsa ditt sms alternativt får inte ditt sms?
Har jag förstått dig rätt?
Användarnivå 5
Emblem +10
Ett tips är att pröva med att lägga in numret som en egen kontakt och sedan starta upp en ny konversation genom att i Meddelande-appen klicka på "Skriv meddelande"-symbolen och där lägga till den nyskapade kontakten som mottagare istället för att svara på ett inkommande mess från aktuell person.

Ibland blir det fel med den internationella landskoden vid överföring från USA till europeiska mobilnät och då går det inte att skicka meddelanden.

En gmail-adress kan aldrig i sig självt användas för iMessage utan det som i så fall krävs är att det finns ett Apple-ID skapat med just den aktuella gmail-adressen och att mottagaren i sin iPhone har ställt in att meddelanden skall tas emot både via mobilnr och den epostadress som är kopplat till Apple-ID:t.

Svara