Skip to main content
Svar

Strul med 5G via eSIM

  • July 25, 2023
  • 5 svar
  • 202 visningar

Forum|alt.badge.img

Hej! Jag har 3Surfa Obegränsat och resten av familjen är extra användare. När vi alla skaffade nya mobiler med stöd för 5G för nåt år sedan så var min fru (som har kvar sitt fyiska simkort) den enda som fick 5G. Vi andra skaffade e-SIM och jag fick 5G för ett tag sen efter att jag fick ett mail från er att "5G nu ingick i mitt abonnemang", men barnen har fortfarande inte det. Är det nåt med e-SIM som gör att det strular?

Bäst svar av ChrisAhlund

Jag återställde nätverksinställningarna en gång till på ena mobilen och laddade hem ett nytt eSIM till andra mobilen och nu funkar det :)

5 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • July 25, 2023

@ChrisAhlund Hej,

 

detta låter konstigt. 5G fungerar fint med eSIM! Vilka telefonmodeller är det ni har? Är det aktiverat i telefonens inställningar? :) 


Forum|alt.badge.img
  • Trådskapare
  • Proffs
  • July 25, 2023

Hej! @Pettersson!

Vi har en Samsung Galaxy s21, en iPhone 13 mini och två iPhone 12. Alla inställningar är okej på alla telefoner. Jag hade som sagt strul med min Samsung och bytte esim flera ggr, återställde nätverksinställning m.m. och allt såg okej ut från 3supporten. Sen efter mailet, som kom långt senare, så funkade det helt plötsligt. Är detta något dom kan hjälpa mig med inne i en 3butik?


Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • July 26, 2023

@ChrisAhlund Hmm förstår! Har du testat att nollställa nätverksinställningarna på dessa telefoner också? Är batterisparläget aktiverat? 

Har du även möjlighet att testa det fysiska simkortet som ni har kvar i någon av dessa telefoner för att se om det hoppar igång då. Detta är bara för att försöka utesluta att det skulle vara något med telefonen, bara för att en felanmälan ska kunna gå snabbare.

Jag tror inte att de har så mycket möjlighet att hjälpa till med detta i en butik, möjligt att ni kan få fysiska simkort. Annars är det kundservice via telefon som kan lägga en felanmälan så att det rättas till.


Forum|alt.badge.img
  • Trådskapare
  • Proffs
  • July 26, 2023

Jag har nollställt nätverksinställningarna och batterisparläget är inte aktivt men tyvärr har jag inte kvar de fysiska simkorten. Jag bor i en stad som inte har 5G än och närmaste ligger ca 1 timme bort så därför har jag inte ringt supporten då varken den eller jag kan se ifall några ändringar hjälper.


Forum|alt.badge.img
  • Trådskapare
  • Proffs
  • Svar
  • July 27, 2023

Jag återställde nätverksinställningarna en gång till på ena mobilen och laddade hem ett nytt eSIM till andra mobilen och nu funkar det :)