Besvarat

Underhållsarbete!?

  • 14 February 2023
  • 2 svar
  • 93 visningar

Hej!

 

Fick ett sms i fredags om att Ni skulle utföra ett underhållsarbete i mitt bostadsområde vilket “kan” påverka täckningen i fem dagar… (13/2-17/2)

Nu har det gått 1,5 dagar och täckningen är under all kritik. Vi kan varken ta emot eller ringa samtal på telefonen då kvalitéen inte är tillräckligt bra för att föra ett normal samtal. Surfa går heller inte förrän man kommer hem och kommer åt sitt privata wifi.

Ska det vara så här? Vad är det Ni gör? Borde inte förvarningen ha anlänt tidigare? NÄR ÄR DET KLART?

 

/ Jonatan

icon

Bäst svar av Karl Von Bredband 15 February 2023, 09:30

Visa original

2 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂, @Jonatan Lundén 

Tråkigt att höra att det har påverkat såpass mycket för er . Kan tyckas att det bör vara lite mer funktionellt under tiden.

Vilket område gäller detta ? 

Såg inget planerat arbete eller driftstopp.Möjligtvis gammal information där & inte uppdaterats därefter, eller så har något oförutsett hänt.Och därför inte kunnat förvarna tidigare.

Men om det inte blivit bättre imorgon , så är det bra att kontakta kundservice. Så dom får till sig informationen , och möjligtvis kan se över hur statusen är.

Här har du deras kontaktuppgifter. ( Tryck på länken för att gå vidare )

3 Kundservice - 0735 300 400

/F

Användarnivå 5
Emblem +21

Hej @Jonatan Lundén !

Först och främst tack för att du har tagit dig tiden att ge oss denna feedback.

Jag ska helt klart se till att vi ser över hur SMS:et är formulerat, då tanken är att underhållsarbetet inte ska pågå under hela veckan utan att det kommer att ske någon gång under veckan i ett par timmar. Alltså inte hela veckan.

Vi har dock stött på utmaningar i en ort, mer specifikt Vara. Om du befinner dig i detta område så förstår jag din frustration då det pågick betydligt längre än planerat.

Vi försöker alltid att minimera kundpåverkan när vi genomför arbeten, men ibland så sker det oförutsedda händelser som kan göra att arbetet tar längre tid än vad vi tänkt.

Jag kollade idag och ser att arbetet i Vara är klart.

 

Om du har övrig feedback kring ovan underhållsarbetet eller kommunikationen kring det är vi väldigt öppna för att ta emot det.

Svara