Besvarat

Utbud för esim till andra enheter

  • 5 November 2019
  • 7 svar
  • 349 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer

Vilka modeller/fabrikat av telefoner/klockor stödjer 3s esim?

 

Redigerat - Ämnet har flyttats till teknisk support, Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre.

 

icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 5 November 2019, 09:08

Visa original

7 svar

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej, just nu är det Apples utbud som stödjer esim, dvs även deras Apple watch. 

Det är väldigt få andra enheter på marknaden just nu som har esim. Det finns på rak arm som jag kommer på nog bara tex en samsung-mobil som stödjer esim och det är den snordyra galaxy Fold. Och den säljer inte tre! :) 

Användarnivå 7
Emblem +10

Hoppar in i tråden! :blush:

@Chipsgeneralen har rätt, i skrivande stund är det endast Apples mobiler som har stöd för eSIM i vårt sortiment. Teoretiskt sätt kan man få ner våra eSIM även till andra enheter, vi kan dock inte garantera hur det fungerar då dessa enheter har ej testats/konfigurerats för vårt nät. Så antigen fungerar det eller så kan man stöta på vissa utmaningar. 

 

Vad gäller klockor är det endast Apple Watch som stöds hos oss idag, men vi jobbar på en lösning för Samsung också.

 

Hmmmm, tre säljer ju Samsung S20 nu. Då går det alltså att beställa Esim till den?

Mvh/Lasse

Användarnivå 7
Emblem +38

Jag skulle säga @l2t det bara är testa på Mitt3 med QR-koden som man använder för esim. Se om det fungerar. :) Berätta gärna hur det gick när du fått din telefon! 

Användarnivå 5
Emblem +21

Hmmmm, tre säljer ju Samsung S20 nu. Då går det alltså att beställa Esim till den?

Mvh/Lasse

 

Jag har Esim till min Galaxy Fold, det funkar galant! Skulle gissa på att det borde funka bra till S20 då också men har inte testat med en S20. :slight_smile:

Ok. Jag testar när jag får telefonen. 

Användarnivå 7
Emblem +10

Rent teoretiskt så ska man kunna få ner eSIM till en mobil oavsett tillverkare, så länge man kan skanna QR koden på Mitt3. :)

Vi har alltså inga begränsningar på modell/tillverkare. :)

Svara