Skip to main content
Besvarat

Vad betyder det här popup meddelandet?

• 17 juli 2018
  • 1 svar
  • 580 visningar

Jag har nu vid 2 tillfällen fått ett popup meddelande som säger, 4-G samtal avslagna. 3 SE har stängt av samtal med 4-G på din telefon.

Vad betyder det och varför får jag dom?

Bäst svar av Jocke

Välkommen till 3Community @Vanessa!

Meddelandet du har mottagit beror på ett underhållningsarbete i vårt nät.
De innebär att vi har behövt att avaktivera funktionen, VoLTE/4G-samtal under en begränsad period. Det innebär att du kommer att ringa över 3G-nätet istället för via 4G-nätet, precis som innan vi lanserade VoLTE-samtal. Efter avslutat samtal så går telefonen tillbaka till 4G-nätet. Jag kan även passa på att tillägga att meddelandet också kan ha skickats ut felaktigt vilket innebär att inget arbete görs i området. Vi är medvetna om detta och jobbar på en lösning så snabbt vi kan.

Det är viktigt att påpeka att detta endast gäller VoLTE/4G-samtal och inte surf över 4G.

I vardagen kommer du med stor sannolikhet inte märka någon större skillnad.

Du kan läsa mer om VoLTE/4G-samtal på vår hemsida.
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

1 svar

Jocke
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • 657 kommentarer
  • Svar
  • 18 juli 2018
Välkommen till 3Community @Vanessa!

Meddelandet du har mottagit beror på ett underhållningsarbete i vårt nät.
De innebär att vi har behövt att avaktivera funktionen, VoLTE/4G-samtal under en begränsad period. Det innebär att du kommer att ringa över 3G-nätet istället för via 4G-nätet, precis som innan vi lanserade VoLTE-samtal. Efter avslutat samtal så går telefonen tillbaka till 4G-nätet. Jag kan även passa på att tillägga att meddelandet också kan ha skickats ut felaktigt vilket innebär att inget arbete görs i området. Vi är medvetna om detta och jobbar på en lösning så snabbt vi kan.

Det är viktigt att påpeka att detta endast gäller VoLTE/4G-samtal och inte surf över 4G.

I vardagen kommer du med stor sannolikhet inte märka någon större skillnad.

Du kan läsa mer om VoLTE/4G-samtal på vår hemsida.

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies