Skip to main content
Aspirant
December 25, 2024
Besvarat

Wi-Fi samtal

• December 25, 2024
  • 25 svar
  • 573 visningar

Hej, varför kan jag inte välja prioritet i 3:s nät för WiFi samtal så som man kan göra hos dom andra operatörerna. Hos Telia och Tele2 exempelvis får kunden fatta egna beslut och välja det som passar bäst, finns det någon möjlighet att kringgå denna märkliga lösning som 3 tillämpar? 

Bifogad skärmdump kommer från mobil med Telias abonnemang. 

Mvh Ted 

Bäst svar av JeppePeppe

@JeppePeppe

Hej. 

Har du möjligtvis fått någon form av återkoppling? 

//Ted 

Hej igen ​@TK1! Tack för ditt tålamod här, nu har jag fått svar från ansvarig.

Jag kan bekräfta att vi inte har den funktionaliteten som du beskriver i ditt inlägg. Vår interna bedömning är att för det fåtalet vi löser problemet för med den funktionen, så skapas det fler problem för den stora massan. Det handlar om en teknisk komplexitet och lägre tillgång till felsökning då vi exempelvis inte har kontroll över samtal som sker över WiFi.

Kopplat till själva problemet du upplever med täckningen, så är det bäst i ditt fall att kontakta vår tekniska avdelning så att vi kan göra en mer gedigen utredning för att ta reda på varför det inte fungerar bra på platsen.

Du når dem genom att kontakta vår kundservice här, och välja teknisk support i knappvalen när du ringer in.

Jag hoppas verkligen att det går att lösa detta för dig! ⭐

25 svar

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Superhjälte
January 29, 2025

@agpath

Du vet vad man säger om Iphone: "yesterday tech for tomorrows prices" m.a.o ingen bra exempel.

Men låt mig säga så här varför kan Telia, Tele2 och Telenor men inte 3, det är dagens fråga. 

Ha en underbar dag. 

@TK1 Nu killgissar jag bara men dom andra operatörerna kanske har/haft problem med den funktionen så 3 väljer att inte ge sig in i den matchen?! 😃😃😃

Har mitt svar hjälpt er? Markera gärna som "bästa svar" och "gilla" så blir det enklare för andra att hitta rätt.
TK1Trådskapare
Aspirant
January 29, 2025

@Martin 3 kund i 19år

😊 Kommer göra dig besviken, kör Telia på jobbet, funkar klockrent, tre i familjen kör Tele2 och en Telenor, har "hårdtestat", inga som helst issues.

Ha det gott 📶

Hjälte
January 29, 2025

@agpath

Du vet vad man säger om Iphone: "yesterday tech for tomorrows prices" m.a.o ingen bra exempel.

Men låt mig säga så här varför kan Telia, Tele2 och Telenor men inte 3, det är dagens fråga. 

Ha en underbar dag. 

Ja, men nu råkar iPhone vara Sveriges vanligaste mobil med 48% av det totala antalet mobiler. Det finns ingen självklarhet i att införa funktioner i nätet som bara stöds av en mindre andel av mobiler, vare sig det funkar eller inte.

TK1Trådskapare
Aspirant
January 29, 2025

@agpath

Och där tog utvecklingen slut... 

Nykomling
February 26, 2025

Jag undrar också varför den här funktionen är avaktiverad. Det fungerade utmärkt när jag hade Telenor. Jag hade inte blivit kund hos 3 om jag visste detta och kommer säga upp abonnemanget efter bindningstiden eftersom att jag inte kan ringa eller ta emot samtal på adressen där jag arbetar.

Jag hoppas att ni gör ett omtag i frågan och aktiverar detta.