3Trygg - Försäkring

  • 6 november 2019
  • 0 svar
  • 71 visningar
3Trygg - Försäkring
Användarnivå 7
Emblem +8
  • Community Manager
  • 518 svar

Vi förstår att det kan idag vara svårt att hantera sina dagliga sysslor utan sin mobiltelefon. Vid reparation eller förlust blir du inte bara av med din telefon under en längre tid utan det tenderar även att bli en dyr historia. Med 3Trygg får du en ny telefon levererad till dig direkt i handen oftast redan dagen efter att anmälan har godkänts, oavsett vart du än befinner dig inom EU/EES. 

 

Expressleverans för utbytesenheter

Reparation

 

Om din enhet går sönder och skadeanmälan blir godkänd innan 18:00 en vardag eller 13:00 en helg, skickas mobilen till dig redan samma dag*. 

*Gäller ej röda dagar

Beroende på modell och typ av skada kan du välja att reparera din enhet istället. Den lagade enheten skickas tillbaka till dig dagen efter att den inkommit till verkstaden.

 

 

Vad täcker försäkringen?
 

:white_check_mark:   Täcks av försäkringen :negative_squared_cross_mark:    Täcks inte av försäkringen
  • Stöld/förlust
  • Skärmskada
  • Krossad baksida
  • Fuktskada
  • Problem med knappar
  • Ljud/högtalarproblem
  • Totalskada
  • Problem med touch screen
  • Otillåtet användande av trafik såsom samtal, sms, mms och data i samband med godkänd stöld- eller förlustskada
  • Skador som uppkommit avsiktligt
  • Stöld/förlust där enheten lämnats utan tillsyn
  • Kosmetiska fel/skador
  • Skador som uppkommit om enheten använts av någon annan än den försäkrade eller den försäkrades familj
  • Skador på tillbehör

 

Se villkoren för fullständig information om vad som täcks och inte av försäkringen.

 

 

 

Har du blivit av med din mobil?

  1. Spärra din mobil och abonnemang
    • Är du privatkund? Ring 0771- 735 300
    • Är du företagskund? Ring 0771- 735 311
  2. Gör en polisanmälan
  3. Gör en skadeanmälan och betala självrisken

 

 

Är din mobil trasig?

  1. Säkerhetskopiera din mobil
  2. Stäng av “Hitta min iPhone*Gäller endast Apple produkter
  3. Gör en skadeanmälan och betala självrisken

 

 

 

 

Frågor och svar

 

Hur lång tid tar det innan jag får svar på min skadeanmälan?

Om du gör din skadeanmälan före 18:00 mån-fre eller 13:00 lör-sön får du ett besked oftast samma dag.
 

Var kan jag se status på min skadeanmälan?

Logga in på 3Trygg portalen för att se ärendets stauts, följa leverans eller kommunicera med 3Trygg handläggare.

 

Min mobil är stulen/borttappad, hur kan jag få ett nytt sim-kort?

Vid stöld eller förlust av din ursprungliga enhet, skickar vi ett nytt sim-kort till dig samma paket som utbytesenheten. Kortet kan du enkelt aktivera på Mitt3 via webben.

 

Min trasiga enhet hade ett skärmskydd, får jag tillbaka ett nytt?

Nej, vi ansvarar inte för tillbehör så som skärmskydd, skal, etc.

 

Behåller jag min information på enheten som lämnas in för reparation?

Nej. Vi kan inte garantera att din information är kvar efter att en reparation har gjorts. Vi rekommenderar därför starkt att du säkerhetskopierar all information du vill spara innan du lämnar in den skadade enheten.

 

Hur stor är självrisken för min produkt? 

Självrisken varierar utifrån inköpspriset på produkten. Du kan läsa dig till din självrisk genom att jämföra priset på din premie här nedan.

 

*Inträffar skada inom 12 månader från det att tidigare skada inträffat, fördubblas självrisken för varje ny skada under en rullande 12-månadersperiod.

 

Hur skickar jag in min trasiga enhet?

Du skickar in din skadade enhet med den fraktsedeln du fick från oss. Den skadade enheten behöver skickas till oss inom fem dagar från att du hämtade din utbytesenhet

  1. Lägg gärna ner enheten i samma fraktmaterial som utbytesenheten kom i, eller i det extra emballage som följde med i din försändelse. Om du slängt emballaget kan du naturligtvis använda dig av ett annat lämpligt fraktmaterial. Tänk på att skydda enheten ordentligt
  2. Lägg i följesedeln
  3. Stäng paketet och klistra på returfraktsedeln du fick från oss

Obs! Din skadade enhet behöver skickas in till oss senast fem dagar från det att du hämtade ut din utbytesenhet. Vid utebliven retur faktureras avgift för utbytesenheten (ca 5000-8000kr) samt frakt- och hanteringsavgift.

 

Jag har frågor om min skadeanmälan, var ska jag vända mig?
Om du har frågor gällande din skadeanmälan är du välkommen att kontakta företaget AM Trust som har hand om 3Trygg. Dem når du på nummer 08-42003891 under öppettiderna 09:00 - 19:00 på vardagar. 


Detta ämne har stängt för kommentarer