Olyckor händer - men med 3Trygg inkl. Apple Care Services är både du och mobilen i goda händer. 💌
💡 Apple Care Services gäller 3Trygg-försäkringar tecknade tillsammans med iPhone från och med 2024-10-10.
Vad ingår?
Allt detta ingår i 3Trygg med AppleCare Services.
| ✓ Skydd vid oavsiktlig skada och stöd |
| ✓ Obehörig användning vid stöld |
| ✓ Utbyte av batteri om batteriets kapacitet understiger 80% |
| ✓ Expressbytesservice |
| ✓ Reparation av skärmen samma dag i de flesta storstadsområden i hela världen |
| ✓ Service på Apple Store-butiker och auktoriserade Apple-servicepartner |
| ✓ Prioriterad åtkomst till Apple-supporten |
📵 Skada
Följ stegen för att göra en skadeanmälan där du vill reparera mobilen.
1. Säkerhetskopiera och stäng av Hitta min iPhone
Hitta min iPhone behöver vara avstängt för att vi ska kunna ta emot den. Säkerhetskopiera telefonen för att inte förlora bilder, appar och liknande.
2. Besök verkstad
För att lämna in din mobil hos en Apple-auktoriserad verkstad kan du antingen gå dit direkt, boka tid via Apple Support-appen eller deras webbplats, eller ringa Apple Support på 020-100 529 för hjälp att hitta och boka en tid.
3. Betala självrisk
Du betalar självrisken direkt till verkstaden vid besöket - Klart! 🎉
👮 Stöld
Följ stegen för att göra en skadeanmälan genom bolttechs försäkringsportal.
1. Spärra din mobil och abonnemang
Du spärrar abonnemanget genom att ringa rätt nummer och följa knappvalen. Som privatkund ringer du 0735-300 400, och som företagskund ringer du 0771-735 311.
2. Gör en polisanmälan
Ifall din mobil har stulits, så gör du en polisanmälan här.
3. Gör en skadeanmälan
Du går nu in på vår försäkringspartner bolttechs sida för att göra en skadeanmälan och betala självrisk.
Vanliga frågor
Frågor och svar kopplat till Apple Care Services.
Hur gör jag med iPad?
Ifall du har 3Trygg för din iPad så går du inte via Apple Care Services. Följ istället instruktionerna på denna sida.
Kan jag välja en ny mobil istället för att reparera den?
Ja, i sådana fall går du istället genom bolttechs försäkringsportal här.
Hur gör jag som haft iPhone innan 2024-10-10?
Du har då inte Apple Care Services, och gör din skadeanmälan genom din nuvarande försäkring här.
Har du inte iPhone?
Har du 3Trygg (försäkring) men inte iPhone, så går du igenom en annan försäkringsportal.