Har mobilen råkat illa ut? Lugnt, 3Trygg löser det. 💛
💡 Du kan lägga till en försäkring inom 45 dagar från att du köpte produkten mot att du besöker en 3Butik och visar upp att produkten inte har några skador.
💌 Skadeanmälan
Din 3Trygg försäkring täcker ifall något av detta skett:
- Stöld vid t ex inbrott i hemmet eller fickstöld
- Oavsiktlig skada som påverkar den försäkrade enhetens funktionalitet, t ex att skärmen går sönder eller fuktskada till följd av att något oavsiktligt spillts på den
- Otillåten användning av samtal, sms eller surf i samband med stöld
1. Är din mobil stulen?
Ifall du blivit av med din mobil behöver du först och främst göra en polisanmälan, och spärra din mobil genom att kontakta kundservice.
2. Är din mobil skadad?
Då är det viktigt att du stänger av “Hitta min iPhone” innan du skickar in den till verkstaden (gäller endast Apple produkter).
3. Gör en skadeanmälan
Du startar en skadeanmälan här - och betalar självrisken för din försäkring.
🚫 Ta bort 3Trygg
Du kan plocka bort 3Trygg på två olika sätt beroende på ifall tjänsten är kopplad till en delbetalning eller abonnemang.
1. Logga in på Mitt3
Logga in med mobilt BankID här.
2. Klicka på din delbetalning
Välj den delbetalning(telefon, router, surfplatta) som försäkringen ligger på.
3. Avbeställ tjänsten
Under “Extratjänster” ser du 3Trygg, klicka på “Avbeställ tjänsten”. Bekräfta sedan med den orangea knappen “Avbeställ tjänsten”.
Klart! 🎉
Viktigt att tänka på är att du inte kan lägga till tjänsten när du väl har plockat bort den.
🕵 Vanliga frågor
Frågor och svar gällande 3Trygg försäkring.
Hur lång tid tar det innan jag får svar?
Om du gör din skadeanmälan före 18:00 mån-fre eller 13:00 lör-sön får du ett besked oftast samma dag.
Vart kan jag se status?
Logga in på 3Trygg portalen för att se ärendets stauts, följa leverans eller kommunicera med 3Trygg handläggare.
Min mobil är stulen/borttappad, hur får jag nytt sim-kort?
Vid stöld eller förlust av din ursprungliga enhet, skickar vi ett nytt sim-kort till dig samma paket som utbytesenheten. Kortet kan du enkelt aktivera på Mitt3 via webben.
Min trasiga enhet hade ett skärmskydd, får jag tillbaka ett nytt?
Nej, vi ansvarar inte för tillbehör så som skärmskydd, skal, etc.
Behåller jag min information på enheten som lämnas in för reparation?
Nej. Vi kan inte garantera att din information är kvar efter att en reparation har gjorts. Vi rekommenderar därför starkt att du säkerhetskopierar all information du vill spara innan du lämnar in den skadade enheten.
Hur stor är självrisken för min produkt?
Självrisken varierar utifrån inköpspriset på produkten. Du kan läsa dig till din självrisk genom att jämföra priset på din premie här nedan.
| Värde på produkt | Pris på 3Trygg | Självrisk |
|---|---|---|
| 0 - 3499 kr | 79 kr/mån | 349 kr |
| 3500 - 6499 kr | 99 kr/mån | 599 kr |
| 6500 - 14 999 kr | 139 kr/mån | 699 kr |
| 15 000 kr - uppåt | 159 kr/mån | 799 kr |
*Inträffar skada inom 12 månader från det att tidigare skada inträffat, fördubblas självrisken för varje ny skada under en rullande 12-månadersperiod.
Hur skickar jag in min trasiga enhet?
Du skickar in din skadade enhet med den fraktsedeln du fick från oss. Den skadade enheten behöver skickas till oss inom fem dagar från att du hämtade din utbytesenhet.
- Lägg gärna ner enheten i samma fraktmaterial som utbytesenheten kom i, eller i det extra emballage som följde med i din försändelse. Om du slängt emballaget kan du naturligtvis använda dig av ett annat lämpligt fraktmaterial. Tänk på att skydda enheten ordentligt
- Lägg i följesedeln
- Stäng paketet och klistra på returfraktsedeln du fick från oss
Obs! Din skadade enhet behöver skickas in till oss senast fem dagar från det att du hämtade ut din utbytesenhet. Vid utebliven retur faktureras avgift för utbytesenheten (ca 5000-8000kr) samt frakt- och hanteringsavgift.
Har du 3Trygg inkl. Apple Care Services?
Då har du hamnat lite fel, klicka dig till rätt guide här.
