Jag har under ett halvår fått många samtal från olika personer som säger att jag ringt dom för mitt mobil# syns på displayen.
Jag har inte ringt dom så antingen finns det en person som jävlas med mig eller så har dom lagrat fel mobilnummer i sin mobil (hur är det möjligt?).
Hur ska jag göra för att få reda på vem som ringer till folk?
Är det möjligt att det kan finnas en dublett SIM?
Okänd telefon visar mitt nummer när dom ringer
Bäst svar av Qwirks
Är det vanliga telefonsamtal de får eller är det via någon app som exempelvis FaceTime eller WhatsApp?
Om det är via någon app skulle det kunna vara så att ditt nummer är registrerat för den tjänsten av någon anledningen (exempelvis om någon annan haft ditt nummer före dig). I så fall borde du kunna avhjälpa detta själv genom att registrera dig för den tjänsten. Vill du inte använda den tjänsten kan du sedan avregistrera dig.
Om det är vanliga telefonsamtal de får handlar det troligen om s k spoofade nummer, där den som ringer upp förfalskar nummerpresentationen. Kan tänka mig att en del telemarketing-företag gör så när de ringer upp från utlandet. Kontakta i så fall 3Kundservice för att se om det är något de kan göra åt saken.
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.