Hej,
Jag kollade med lite kollegor hos oss hur det ser ut i området. Det vi kan se är att förutsättningarna och kapaciteten i området är OK. Dock så finns området med i planen för uppgraderingar som vi tror kommer kunna generera bättre hastigheter.
Det är väldigt svårt att kunna komma med ett exakt datum då det är ett stort maskineri med väldigt många rörliga delar, men förhoppningen är redan nu under hösten. Det kan dock vara så att det kommer lite tidigare, men också lite senare än så.
Dock så låter problemen du beskriver som att det finns något annat som spökar, då hastigheten du får är högre än vad som krävs för det du beskriver. 40/8Mbit ligger strax under nivån för vad som krävs för 4K Cloud gaming med 120fps.
Att du tappar anslutningen, kör ni med WiFi anslutning eller med sladd till routern?
Jag har haft snarliknande problem med Discord på senare tid, där mitt problem är att jag fastnar på “RTC Connection” när jag försöker ansluta till en server. Är det liknande problem du får? Eller är det att det tappas helt i några sekunder/kopplas från?