Skip to main content
Besvarat

Mobil - ny PIN-kod?

• 12 januari 2019
  • 2 svar
  • 817 visningar

Hej, jag har nu tagit mitt simkort från min gamla mobiltelefon och förminskat det till lämplig storlek samt har jag nu satt i det i min nya mobiltelefon. Jag får inte igång den , för det måste väl vara samma pinkod som som jag har haft tidigare eller hur?

Min nya mobil jag fick av er är Samsung Galaxy J4+.

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer

Bäst svar av Jocke

Hej @volvos80 och välkommen till 3Community.

Du tänker helt rätt. Använder du dig av samma SIM-kort som tidigare fast i din nya mobiltelefon är det samma PIN-kod som tidigare. PIN-koden tillhör nämligen SIM-kortet. Får du dock ett nytt SIM-kort är det också en ny PIN-kod.

Vad får du för felmeddelande när du skriver in din PIN-kod? Slår du fel PIN-kod tre gånger kommer telefonen be dig att istället knappa in SIM-kortets PUK-kod. Den hittar du på Mitt3.
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

2 svar

Jocke
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • 657 kommentarer
  • Svar
  • 14 januari 2019
Hej @volvos80 och välkommen till 3Community.

Du tänker helt rätt. Använder du dig av samma SIM-kort som tidigare fast i din nya mobiltelefon är det samma PIN-kod som tidigare. PIN-koden tillhör nämligen SIM-kortet. Får du dock ett nytt SIM-kort är det också en ny PIN-kod.

Vad får du för felmeddelande när du skriver in din PIN-kod? Slår du fel PIN-kod tre gånger kommer telefonen be dig att istället knappa in SIM-kortets PUK-kod. Den hittar du på Mitt3.

• Skribent
  • Nykomling
  • 1 kommentar
  • 17 januari 2019
Tack för svaret, nu kan vi ta bort ämnet. Mvh. Bengt Carlsson

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies