Skip to main content
Besvarat

E-sim puk-kod

  • 6 september 2023
  • 7 svar
  • 355 visningar

  • Skillad
  • 3 kommentarer

Hej, jag hade beställt e-sim till min klocka och jag fick det direkt till klockan. men fick ingen QR-kod eller något. så har inte tillgång till min puk-kod, jag är en extra användare och har kikat på min mors "mitt3" för att se om jag hittar men den gör jag inte. vad ska jag göra?

Bäst svar av Lux

Pettersson skrev:

@Lux Hej,

 

när du beställer ett eSIM till en smartklocka får du ingen QR-kod, aktiveringen genomförs genom appen. I ditt fall är det Wearables-appen du använder. Det finns inte heller någon pin- eller puk-kod till detta. Det är skillnad på eSIM för mobil och smartklocka, eSIM för mobiltelefoner använder en QR-kod för aktivering. 

Kostnaden för att ha eSIM i din klocka är 49kr/månad. I vissa fall är det sex månader kostnadsfritt innan det börjar kosta. Om du inte önskar att betala för tjänsten behöver du säga upp den en månad innan debiteringen startar.

Här nedan finns information om hur du aktiverar tjänsten på klockan:

 

tack förstod det, har inga problem att betala 49kr/månad. men det var bara att när man avslutar abonnemanget så kan det tillkomma en extra kostnad. men tack för informationen!

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

7 svar

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • 6 september 2023

Hejsan 👋🏻 , @Lux 

Vilket märke & modell är det på klockan ? 
 

När du loggar in på Mammas användare på Mitt3 , ser du ett aktivt E-Sim för klockan ? 
 

Jag skulle tipsa om gå igenom stegen på nytt & skapa ett nytt E-Sim . På länken nedan kan du se hur du ska gå tillväga beroende vad för smart klocka du har . 

https://community.tre.se/sim%2Dkort%2D83/kom%2Digaang%2Dmed%2Desim%2D1709

 

/ F 


Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2685 kommentarer
  • 6 september 2023

@Lux Hej,

 

om du har en smartklocka ska du inte behöva en QR-kod eller någon kod för att kunna aktivera det. Är det i något speciellt syfte du behöver koden? Samt vilken mobil och smartklocka är det du har?


  • Skribent
  • Skillad
  • 3 kommentarer
  • 6 september 2023

@pettersson

Pettersson skrev:

@Lux Hej,

 

om du har en smartklocka ska du inte behöva en QR-kod eller någon kod för att kunna aktivera det. Är det i något speciellt syfte du behöver koden? Samt vilken mobil och smartklocka är det du har?

hej, det står att när man söker e-sim att man får en QR-kod, för jag hittade inte min puk-kod, råkade lägga in fel pinkod.  

det är samsung jag har.


  • Skribent
  • Skillad
  • 3 kommentarer
  • 6 september 2023
frodrik91 skrev:

Hejsan 👋🏻 , @Lux 

Vilket märke & modell är det på klockan ? 
 

När du loggar in på Mammas användare på Mitt3 , ser du ett aktivt E-Sim för klockan ? 
 

Jag skulle tipsa om gå igenom stegen på nytt & skapa ett nytt E-Sim . På länken nedan kan du se hur du ska gå tillväga beroende vad för smart klocka du har . 

https://community.tre.se/sim%2Dkort%2D83/kom%2Digaang%2Dmed%2Desim%2D1709

 

/ F 

det är en Samsung galaxy klocka, samt en samsung telefon.  

det står att det kan tillkomma en extra kostnad. man har ett 6 mån grattis sen är det 49kr/m och vill gärna inte få extra kostnader för att ska nytt e-sim till klocka.


Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2685 kommentarer
  • 6 september 2023

@Lux Hej,

 

när du beställer ett eSIM till en smartklocka får du ingen QR-kod, aktiveringen genomförs genom appen. I ditt fall är det Wearables-appen du använder. Det finns inte heller någon pin- eller puk-kod till detta. Det är skillnad på eSIM för mobil och smartklocka, eSIM för mobiltelefoner använder en QR-kod för aktivering. 

Kostnaden för att ha eSIM i din klocka är 49kr/månad. I vissa fall är det sex månader kostnadsfritt innan det börjar kosta. Om du inte önskar att betala för tjänsten behöver du säga upp den en månad innan debiteringen startar.

Här nedan finns information om hur du aktiverar tjänsten på klockan:

 


frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • 6 september 2023

  • Skribent
  • Skillad
  • 3 kommentarer
  • Svar
  • 6 september 2023
Pettersson skrev:

@Lux Hej,

 

när du beställer ett eSIM till en smartklocka får du ingen QR-kod, aktiveringen genomförs genom appen. I ditt fall är det Wearables-appen du använder. Det finns inte heller någon pin- eller puk-kod till detta. Det är skillnad på eSIM för mobil och smartklocka, eSIM för mobiltelefoner använder en QR-kod för aktivering. 

Kostnaden för att ha eSIM i din klocka är 49kr/månad. I vissa fall är det sex månader kostnadsfritt innan det börjar kosta. Om du inte önskar att betala för tjänsten behöver du säga upp den en månad innan debiteringen startar.

Här nedan finns information om hur du aktiverar tjänsten på klockan:

 

tack förstod det, har inga problem att betala 49kr/månad. men det var bara att när man avslutar abonnemanget så kan det tillkomma en extra kostnad. men tack för informationen!


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies