Skip to main content
Besvarat

Mitt E372 modem går inte att koppla till

  • 21 september 2018
  • 3 svar
  • 285 visningar

Har haft det i en router i många år utan problem, men nu var det stopp. Tog ut modemet och satte det i min dator (MAC). Mobile Partner öppnas, men den säger att devise is unavailable. Aven ikonen längst ner har ett litet rött kors. Kan inte få den grön... Någon som vet vad jag kan göra?

Bäst svar av Tristan

Det du även kan pröva med är att göra en fullständiga avinstallation av mobile partner, starta om datorn och se ifall du kan få datorn att känna av modemet för att starta igång en nyinstallation.

Alternativt kan du försöka med att ansluta modemet till en annan dator och även passa på att göra en uppdatering av modemets mjukvara, vilket kräver någon annan form av uppkoppling.
Du hittar uppdateringsinstruktioner här.

Skulle inget av de ovanstående hjälp är det nog bara service som kvarstår som alternativ.
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

3 svar

Tristan
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+10
  • Superhjälte
  • 524 kommentarer
  • 21 september 2018
Hej!

Har du prövat att sätta modemet i en annan port?

Om det fortfarande inte fungerar bör du ta en koll av modemets USB-kontakt.

Ifall det inte fungerar kan du korstesta modemet i en annan dator och om det fortfarande inte får kontakt behöver du lämna in modemet på service.

  • Skribent
  • Nykomling
  • 1 kommentar
  • 22 september 2018
Har prövat alla tre portar. Lampan på modemet blinkar/lyser, men fortfarande Unavailable enligt mobile partner

Tristan
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+10
  • Superhjälte
  • 524 kommentarer
  • Svar
  • 22 september 2018
Det du även kan pröva med är att göra en fullständiga avinstallation av mobile partner, starta om datorn och se ifall du kan få datorn att känna av modemet för att starta igång en nyinstallation.

Alternativt kan du försöka med att ansluta modemet till en annan dator och även passa på att göra en uppdatering av modemets mjukvara, vilket kräver någon annan form av uppkoppling.
Du hittar uppdateringsinstruktioner här.

Skulle inget av de ovanstående hjälp är det nog bara service som kvarstår som alternativ.

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies