Skip to main content
Besvarat

PUK-kod fungerar inte

  • 10 oktober 2018
  • 3 svar
  • 1716 visningar

flytta sim kort till galaxy tab e. får inte igång telefonen simkortet.med pinkoden.X-X-X-X provat tio gånger
ock får inte svar på ny puk 7X-X-X-X-X

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

Bäst svar av Pettersson

Hej!

3Community är ett öppet forum som är tillgängligt för allmänheten, jag skulle därför inte rekommendera att du la upp information som ditt mobilnummer, pin/puk-kod eller personuppgifter här. 🔑

En PIN-kod består oftast av fyra siffror, denna går att återfinna på baksidan av det plastkort som simkortet satt i när du fick det. Efter tre gånger blir pinkoden låst och du måste ange din PUK-kod. Efter 10 gånger låses simkortet så att du behöver ett nytt simkort.

I ditt fall skulle jag rekommendera dig att ta med ditt simkort och din mobiltelefon till en 3Butik så kan de hjälpa dig med ett nytt simkort med ny PIN- och PUK-kod. Så kommer det förhoppningsvis börja fungera igen. Här finns en lista med alla 3Butiker i Sverige. Har du ingen 3Butik i närheten kan du även kontakta kundtjänst som kan skicka ut ett nytt simkort eller beställa ett själv via Mitt3. Kundtjänst når du här.

Lycka till!

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

3 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2691 kommentarer
  • Svar
  • 10 oktober 2018

Hej!

3Community är ett öppet forum som är tillgängligt för allmänheten, jag skulle därför inte rekommendera att du la upp information som ditt mobilnummer, pin/puk-kod eller personuppgifter här. 🔑

En PIN-kod består oftast av fyra siffror, denna går att återfinna på baksidan av det plastkort som simkortet satt i när du fick det. Efter tre gånger blir pinkoden låst och du måste ange din PUK-kod. Efter 10 gånger låses simkortet så att du behöver ett nytt simkort.

I ditt fall skulle jag rekommendera dig att ta med ditt simkort och din mobiltelefon till en 3Butik så kan de hjälpa dig med ett nytt simkort med ny PIN- och PUK-kod. Så kommer det förhoppningsvis börja fungera igen. Här finns en lista med alla 3Butiker i Sverige. Har du ingen 3Butik i närheten kan du även kontakta kundtjänst som kan skicka ut ett nytt simkort eller beställa ett själv via Mitt3. Kundtjänst når du här.

Lycka till!


  • Nykomling
  • 1 kommentar
  • 10 mars 2020

Jag har flyttat mitt abonnemang till er idag, pin funkade då inte så jag slog fel tre ggr för att lägga in pinkoden, funkade men den nya pinkoden funkar inte när jag bekräftar den. Har provat tre ggr och vågar inte fortsätta. 


Erik
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • 681 kommentarer
  • 10 mars 2020
Happy2cu2 skrev:

Jag har flyttat mitt abonnemang till er idag, pin funkade då inte så jag slog fel tre ggr för att lägga in pinkoden, funkade men den nya pinkoden funkar inte när jag bekräftar den. Har provat tre ggr och vågar inte fortsätta. 

Väldigt underligt @Happy2cu2! Tänker att du kanske skriver in fel PUK.

Är det 3Simkortet som sitter i mobilen och använder du PUK-koden från brickan? Du kan också hitta PUK-koden på Mitt3. Mer info:

https://community.tre.se/sim-kort-83/om-du-gloemt-din-pin-puk-skaermlaas-330

 


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies