Skip to main content
Besvarat

Dela data fungerar ej med 3Liten

  • 2 april 2019
  • 3 svar
  • 324 visningar

Hej Tre

varför är Delad data ej möjlig med nya tilldelad Abonemang pga Tre ändrat automatiskt min gamla abonnemangsform (bluff)
Nya abonemang 3Liten 5G
det finns ingenstans i era hemsidan när man läser om delad data att den inte skall fungera med bara vissa abonemang.

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

Bäst svar av Erik

Hej @SPQ.

Det låter som att du hade äldre abonnemangsform innan och flyttades till 3Liten 5GB. Du ska absolut kunna fortsätta dela data även med denna tariff, dessvärre finns det just nu en teknisk utmaning som gör det att det inte fungerar i skrivande stund. Vi jobbar på att åtgärda felet men har ännu inget datum på när det blir klart. Under tiden går det utmärkt att skicka surf mellan abonnemangen.

Ett annat alternativ är att byta till en annan abonnemangsform med hjälp av kundservice. De olika abonnemangen finner du här.
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

Erik
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • 3 april 2019
Hej @SPQ.

Det låter som att du hade äldre abonnemangsform innan och flyttades till 3Liten 5GB. Du ska absolut kunna fortsätta dela data även med denna tariff, dessvärre finns det just nu en teknisk utmaning som gör det att det inte fungerar i skrivande stund. Vi jobbar på att åtgärda felet men har ännu inget datum på när det blir klart. Under tiden går det utmärkt att skicka surf mellan abonnemangen.

Ett annat alternativ är att byta till en annan abonnemangsform med hjälp av kundservice. De olika abonnemangen finner du här.

  • Nykomling
  • 3 april 2019
Dessvärre så har ni gjort att det inte går att skicka surf från mobilt bredband så det är ingen lösning.
att bytta på egen bekostnad och betala 199kr istället för 99kr är inte heller en super lösning då ni gör om abonnemangsformer för era kunder för att de skall få det bättre vilket i detta fall inte är.
måste finnas ett annat sätt att komma till rätta med era tekniska utmaningar. Ni behöver inte utmana era kunder istället.
Trogen kund.

Erik
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • 3 april 2019
SPQ skrev:
Dessvärre så har ni gjort att det inte går att skicka surf från mobilt bredband så det är ingen lösning.
att bytta på egen bekostnad och betala 199kr istället för 99kr är inte heller en super lösning då ni gör om abonnemangsformer för era kunder för att de skall få det bättre vilket i detta fall inte är.
måste finnas ett annat sätt att komma till rätta med era tekniska utmaningar. Ni behöver inte utmana era kunder istället.
Trogen kund.


Är helt med på vad du menar och givetvis ska vi inte göra det svårare, utan tvärt om. Jag lyfte frågan med min kollega som ansvarar för produkten och man jobbar på att åtgärda felet kring dela data på just dessa prisplaner. Som sagt vet vi tyvärr inte hur snabbt det kan åtgärdas men hoppas på att det blir inom snar framtid.

Hemskt ledsen för att vi har trasslat till det!

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies