Besvarat

3 världen

  • 29 September 2022
  • 4 svar
  • 526 visningar

Hej jag är en reseledare och jag jobbade tidigare i Turkiet. Där så använde jag 3 världen i 30 dagar men nu har jag bytt destination till Grekland. Då ska jag inte använda 3 världen då Grekland är ju ett EU land. Enligt abonnemanget så har jag ett kostnadstak som fortfarande tickar. Jag har fått många SMS från 3 som säger att jag ska ha gratis 60 gb men så är det inte. 

 

Är den enda möjligheten att stänga av 3 världen genom att åka hem till Sverige?

icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 29 September 2022, 13:43

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +38

Som jag förstått det så är det som du nämner att man måste “nollställa” genom att besöka sverige igen. 

Men kolla med Support om de kan hjälpa dig. 
All lycka! 

Hej! Jag har avtal för 3 världen men när jag ring samtal till kina, visar sig att det kostat 98 kr för samtal. Undrar varför

Användarnivå 5
Emblem +33

3Världen gäller när du är utomlands, inte när du är i Sverige.

Användarnivå 7
Emblem +40

@Weigang Gu Hej,

 

precis som @Qwirks skriver gäller 3Världen endast när du befinner dig i någott av de aktuella länderna. 

 

Ett tips kan vara att du skaffar tjänsten 3Global som ger dig lägre samtalskostnader till 200 länder. Tjänsten kostar 29kr/månad och till Kina landar då minutkostnaden på 0,18kr, en öppningsavgift tillkommer på 0,69kr per samtal. Det går alltså snabbt att tjäna in den kostnaden för tjänsten. I 3Global ingår även 300 SMS till, exempelvis, Kina. 

 

Du kan läsa mer om 3Global här

Svara