Jag befinner mig I Kenya. Har varit här i en vecka. Enligt 3 världen avtalet borde jag kunna i Kenya och tillbaka till Sverige som vanligt. Just nu kan jag bara ringa inom Kenya men inte till Sverige.
I onsdags kunde jag ringa två samtal till Banken i Sverige. Sedan dess kan jag inte ringer mer till Sverige.
För det första jag kan inte höra om det ringer till Sverige, det bara skramlar konstig ljud i telefonen. För det andra den som jag ringer i Sverige kan inte höra mig och det låter som jag är i havsbotten enligt beskrivning. För det tredje jag hör inget om den jag ringer har svarat men jag kan se i skärmen att samtalet är svarat genom tidsräkning.
Jag har haft live chat från tre olika anställda från Tel 3 har fått alla möjliga förslag. Starta om telefonen, slå på Wifi samtal, slå på data rosling, ta bort automatiskt nätverk anslutning. Har försökt med förslag och problemet är kvar- JAG KAN INTE RINGA TILL SVERIGE.
Jag fick ett nummer från Live chat + 46733333000- intressanta nog detta numret går att ringa från Kenya och det går att höra att det ringer trots att inget som svarar.. Mina frågor::
Hur kommer det sig att det går att ringa ovanpå numret i Sverige men inte mina privata nummer i Sverige?
Behöver man ha Wifi samtal och dataroaming för att kunna ringa ett vanligt samtal i Sverige?
Vad händer då om man inte ha tillgång till Wifi?
Just nu kan jag inte nå olika myndigheter i Sverige exempelvis försäkringsbolag eller banken om jag skulle hamna i en krissituation. Inte heller mina släktingar tillbaka till Sverige om det händer något. Är det något form av konsumentfusk från Tel 3 om 3världen??
Jag har hört från några sedan tidigare om att tel 3 är lurigt. Är det en bekräftelse om samma nu??
Jag är så besviken, frustrerad och förbannad.