Skip to main content
Fråga

5G och 4G försvinner när jag kommer utomlands

  • 13 november 2024
  • 31 svar
  • 354 visningar

Visa första inlägg

31 svar

ozzian
Forum|alt.badge.img
  • Skribent
  • Skillad
  • 18 kommentarer
  • 18 november 2024

@Pettersson Veckans femte samtal till tre, "allt ser normalt ut härifrån, ring oss när du är i utlandet så kan vi kolla på det” ringer dom imorgon från Indien. 


  • Rookie
  • 5 kommentarer
  • 18 november 2024

Så- tillbaka i Tyskland och fortfarande samma problem. Nu har jag även uppdaterat till iOS 18. Ingen skillnad. Hemma i Sverige fungerar 4G/5G.  Var i kontakt med 3 som försökte finta bort det med att det måste vara fel hos operatörerna i utlandet, vilket låter osannolikt med tanke på att jag testade 2-3 olika i både Tyskland och Kanada. Sen sa hon att de hade haft flera användare med liknande problem. Jag sa då att det vore ju schysst om ni skrev nåt på hemsidan, med tanke på hur beroende många av oss är av ett fungerande nätverk (åtminstone 4g). Jag fick som sagt Edge i Tyskland och 3G i Kanada. Hon skulle iaf vidarebefordra till en viss avdelning som hade hand om detta (man kunde tyvärr inte prata med dem direkt). Hon skulle återkomma ifall hon hörde nåt från dem. 


  • Rookie
  • 5 kommentarer
  • 21 november 2024

Nu tillbaks i Tyskland och 5G funkar igen 🤷‍♂️


JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 27 november 2024

Hej alla!

Ledsen för sent svar från oss i denna tråd.

Jag har kikat med våra tekniker och det verkar som att det har varit en felkonfigurering för fåtal abonneamng för några kunder som gjorde att det inte gick att surfa i vissa länder under en kortare period. Detta problem ska vara löst sedan den 19:e november, vilken kan förklara varför det nu fungerar för dig ​@Mistadarling! 😊

@ozzian, beklagar att du behövt höra av dig till kundservice så pass många gånger. Hur har det gått för dig? Är du fortfarande utomlands, och går det att använda abonnemanget?

Återkom annars så undersöker vi vidare då det i sådana fall skulle kunna vara något annat.


ozzian
Forum|alt.badge.img
  • Skribent
  • Skillad
  • 18 kommentarer
  • 6 december 2024

@Mistadarling ​@JeppePeppe Jag fick fin hjälp av kundombudsman Frida som gick till botten med problemet. Jag fick ringa otaliga gånger under 14 dagar till kundservice utan att någon ville skapa en felanmälan och spenderade en hel förmiddag hos Apple med en tekniker för att göra en felsökning. När Frida satte igång ärendet hade jag roaming och ärendet löst på 3-4 timmar. Jag önskar jag inte hade behövt vandra hela kedjan på 14 dagar igenom när det va ett fel hos operatören. En fri månad hade varit en fin gest tycker jag. 


JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 10 december 2024
ozzian skrev:

Jag fick fin hjälp av kundombudsman Frida som gick till botten med problemet. Jag fick ringa otaliga gånger under 14 dagar till kundservice utan att någon ville skapa en felanmälan och spenderade en hel förmiddag hos Apple med en tekniker för att göra en felsökning. När Frida satte igång ärendet hade jag roaming och ärendet löst på 3-4 timmar. Jag önskar jag inte hade behövt vandra hela kedjan på 14 dagar igenom när det va ett fel hos operatören. En fri månad hade varit en fin gest tycker jag. 

 

@ozzian  Skönt att höra att det löste sig tillslut! Jag förstår dig och din frustration kring hela ärendet, det låter absolut inte bra att du behövt kontakta oss flera gånger under en längre tid. 

Jag har kikat med Frida och hon kommer att höra av sig till dig för att kika på detta närmre 😊


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies