Skip to main content

Hade varit en vecka i Thailand, så rök både 5G och 4G från min iPhone 16 Pro Max, landade i Danmark, samma där, väl över sundet fungerar allt som vanligt. Reste till USA och där har man stängt ner 3G nätet så där är mobilen stendöd.

Kan tilläggas att jag använt 3Världen i samma mobil innan utan problem. 

Har gjort omstart, slagit av och på roaming, nollställt nätverk osv men ingenting löser mitt problem.

# Kunstjänst har skapat ett ärende men efter två dagar har jag inget hört ännu, Ligger säkert någon spärr jag inte själv aktiverat och som verkar svår för kundtjänst att lösa.

 

Tips?

@Pettersson Veckans femte samtal till tre, "allt ser normalt ut härifrån, ring oss när du är i utlandet så kan vi kolla på det” ringer dom imorgon från Indien. 


Så- tillbaka i Tyskland och fortfarande samma problem. Nu har jag även uppdaterat till iOS 18. Ingen skillnad. Hemma i Sverige fungerar 4G/5G.  Var i kontakt med 3 som försökte finta bort det med att det måste vara fel hos operatörerna i utlandet, vilket låter osannolikt med tanke på att jag testade 2-3 olika i både Tyskland och Kanada. Sen sa hon att de hade haft flera användare med liknande problem. Jag sa då att det vore ju schysst om ni skrev nåt på hemsidan, med tanke på hur beroende många av oss är av ett fungerande nätverk (åtminstone 4g). Jag fick som sagt Edge i Tyskland och 3G i Kanada. Hon skulle iaf vidarebefordra till en viss avdelning som hade hand om detta (man kunde tyvärr inte prata med dem direkt). Hon skulle återkomma ifall hon hörde nåt från dem. 


Nu tillbaks i Tyskland och 5G funkar igen 🤷‍♂️


Hej alla!

Ledsen för sent svar från oss i denna tråd.

Jag har kikat med våra tekniker och det verkar som att det har varit en felkonfigurering för fåtal abonneamng för några kunder som gjorde att det inte gick att surfa i vissa länder under en kortare period. Detta problem ska vara löst sedan den 19:e november, vilken kan förklara varför det nu fungerar för dig ​@Mistadarling😊

@ozzian, beklagar att du behövt höra av dig till kundservice så pass många gånger. Hur har det gått för dig? Är du fortfarande utomlands, och går det att använda abonnemanget?

Återkom annars så undersöker vi vidare då det i sådana fall skulle kunna vara något annat.


@Mistadarling ​@JeppePeppe Jag fick fin hjälp av kundombudsman Frida som gick till botten med problemet. Jag fick ringa otaliga gånger under 14 dagar till kundservice utan att någon ville skapa en felanmälan och spenderade en hel förmiddag hos Apple med en tekniker för att göra en felsökning. När Frida satte igång ärendet hade jag roaming och ärendet löst på 3-4 timmar. Jag önskar jag inte hade behövt vandra hela kedjan på 14 dagar igenom när det va ett fel hos operatören. En fri månad hade varit en fin gest tycker jag. 


Jag fick fin hjälp av kundombudsman Frida som gick till botten med problemet. Jag fick ringa otaliga gånger under 14 dagar till kundservice utan att någon ville skapa en felanmälan och spenderade en hel förmiddag hos Apple med en tekniker för att göra en felsökning. När Frida satte igång ärendet hade jag roaming och ärendet löst på 3-4 timmar. Jag önskar jag inte hade behövt vandra hela kedjan på 14 dagar igenom när det va ett fel hos operatören. En fri månad hade varit en fin gest tycker jag. 

 

@ozzian  Skönt att höra att det löste sig tillslut! Jag förstår dig och din frustration kring hela ärendet, det låter absolut inte bra att du behövt kontakta oss flera gånger under en längre tid. 

Jag har kikat med Frida och hon kommer att höra av sig till dig för att kika på detta närmre 😊


Lämna en kommentar