Skip to main content
ozzian
Skillad
November 13, 2024
Fråga

5G och 4G försvinner när jag kommer utomlands

• November 13, 2024
  • 31 svar
  • 874 visningar

Hade varit en vecka i Thailand, så rök både 5G och 4G från min iPhone 16 Pro Max, landade i Danmark, samma där, väl över sundet fungerar allt som vanligt. Reste till USA och där har man stängt ner 3G nätet så där är mobilen stendöd.

Kan tilläggas att jag använt 3Världen i samma mobil innan utan problem. 

Har gjort omstart, slagit av och på roaming, nollställt nätverk osv men ingenting löser mitt problem.

# Kunstjänst har skapat ett ärende men efter två dagar har jag inget hört ännu, Ligger säkert någon spärr jag inte själv aktiverat och som verkar svår för kundtjänst att lösa.

Tips?

31 svar

JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
December 10, 2024

Jag fick fin hjälp av kundombudsman Frida som gick till botten med problemet. Jag fick ringa otaliga gånger under 14 dagar till kundservice utan att någon ville skapa en felanmälan och spenderade en hel förmiddag hos Apple med en tekniker för att göra en felsökning. När Frida satte igång ärendet hade jag roaming och ärendet löst på 3-4 timmar. Jag önskar jag inte hade behövt vandra hela kedjan på 14 dagar igenom när det va ett fel hos operatören. En fri månad hade varit en fin gest tycker jag. 

@ozzian  Skönt att höra att det löste sig tillslut! Jag förstår dig och din frustration kring hela ärendet, det låter absolut inte bra att du behövt kontakta oss flera gånger under en längre tid. 

Jag har kikat med Frida och hon kommer att höra av sig till dig för att kika på detta närmre 😊

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.