Har du mobildata och dataroaming påslaget? Om det ändå inte fungerar kan du prova att manuellt byta till ett annat nätverk än AT&T.
Hej och stort tack - JA både mobildata och roamingen på.
Jag har abonnemang på 3Världen och därför har jag ej prövat att byta från AT & T som är partner till TRE.
Nu har jag prövat “alla” ( T-mobile, Verizon, Sprint FirstNet m.m. ) IINGET annat nätverk ger signal ..
Tacksam för fler förslag .
Hälsningar
Andreas
Hej @andreasK!
Mycket märkligt, beklagar strulet.
Är du kvar i USA? Lyckades du lösa problemet? Är/var det någon annan i sällskapet som upplever/upplevde samma problem? Kan alltid testa att sätta sim-kortet i en annan telefon för att se ifall problemet kvarstår.
Annars rekommenderar jag att kontakta kundservice, ifall det inte löser sig.
TACK Jeppe,
Prövade allt du föreslår. Jag kom hem inatt efter 12 dagars “strul”.
Fick också äntligen ( efter 10 dagar) svar på mitt mail till 3.
I korthet - TRE tar INTE ansvar för partners i andra länders nät. Täckningen via AT&T var bra i Santa Barbara ( California), men mina in och utgående samtal blev bortkopplade. Efter 3 dagar såg jag att TRE också har andra partners , så Jag bytte till Verizon som fungerade hjälpligt.
TACk igen
hälsningar
Andreas