Skip to main content
Svar

aktiverad VoLTE i USA men kan ej ringa / ta emot samtal

• February 5, 2023
  • 4 svar
  • 261 visningar

Hej , 

Jag har en Iphone10 ,( iOS 16,2) Röst och data inställd på 4G / VoLTE aktiverad och kan varken ringa eller ta emot samtal. Befinner mig i USA - lokal partner för 3 är AT&T och jag har bra täckning.

(Har också prövat med att stänga av VoLTE ) 

Någon som har en idé ? 

Tackar - hälsar 

Andreas

Bäst svar av andreasK

TACK Jeppe, 

Prövade allt du föreslår. Jag  kom hem inatt efter 12 dagars “strul”.

Fick också äntligen ( efter 10 dagar) svar på mitt mail till 3.

I korthet - TRE tar INTE ansvar för partners i andra länders nät. Täckningen via AT&T var bra i Santa Barbara ( California), men mina in och utgående samtal blev bortkopplade. Efter 3 dagar såg jag att TRE också har andra partners , så Jag bytte till Verizon som fungerade hjälpligt.

TACk igen 

hälsningar

Andreas 

4 svar

Forum|alt.badge.img+37
  • Ambassadör
  • February 5, 2023

Har du mobildata och dataroaming påslaget? Om det ändå inte fungerar kan du prova att manuellt byta till ett annat nätverk än AT&T.

• Trådskapare
  • Nykomling
  • February 5, 2023

Hej och stort tack -  JA  både mobildata och roamingen på.

Jag har abonnemang på 3Världen och därför har jag ej prövat att byta från AT & T som är partner till TRE.

Nu har jag prövat “alla”  ( T-mobile, Verizon, Sprint FirstNet m.m. ) IINGET  annat nätverk ger signal ..

Tacksam för fler förslag .

Hälsningar

Andreas

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • February 15, 2023

Hej @andreasK!

Mycket märkligt, beklagar strulet. 😓

Är du kvar i USA? Lyckades du lösa problemet? Är/var det någon annan i sällskapet som upplever/upplevde samma problem? Kan alltid testa att sätta sim-kortet i en annan telefon för att se ifall problemet kvarstår.

Annars rekommenderar jag att kontakta kundservice, ifall det inte löser sig.

• Trådskapare
  • Nykomling
  • Svar
  • February 15, 2023

TACK Jeppe, 

Prövade allt du föreslår. Jag  kom hem inatt efter 12 dagars “strul”.

Fick också äntligen ( efter 10 dagar) svar på mitt mail till 3.

I korthet - TRE tar INTE ansvar för partners i andra länders nät. Täckningen via AT&T var bra i Santa Barbara ( California), men mina in och utgående samtal blev bortkopplade. Efter 3 dagar såg jag att TRE också har andra partners , så Jag bytte till Verizon som fungerade hjälpligt.

TACk igen 

hälsningar

Andreas