Besvarat

Bor utomlands

  • 1 March 2019
  • 1 svar
  • 349 visningar

Hej!
Jag har nyligen flyttat till Portugal för att bo här fram till Augusti. Jag fick precis veta att jag bara kommer kunna surfa fritt som hemma i fyra månader. Min fråga är vad som är enklast för mig att göra efter de fyra månaderna? Kan jag teckna något tillägg i mitt abonnemang för sista tiden eller vad kan jag göra? Jag tror att min telefon är låst till 3 så är inte säker på om jag skulle kunna skaffa någon annan operatör här..
icon

Bäst svar av Erik 1 March 2019, 19:27

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +10
Hej!
Jag har nyligen flyttat till Portugal för att bo här fram till Augusti. Jag fick precis veta att jag bara kommer kunna surfa fritt som hemma i fyra månader. Min fråga är vad som är enklast för mig att göra efter de fyra månaderna? Kan jag teckna något tillägg i mitt abonnemang för sista tiden eller vad kan jag göra? Jag tror att min telefon är låst till 3 så är inte säker på om jag skulle kunna skaffa någon annan operatör här..



Hej Ida och tack för din fråga! :)
Vad roligt! Otroligt fint land.

När de fyra månaderna har passerat kommer du att få ett sms med priser som kommer att gälla då, bra att veta att det finns ett pristak enligt nedan:

  • 3,2 cent per minut för samtal som du själv ringer
  • 1 cent per sms
  • 4,50 euro per GB data (pristak för 2019)
Skulle du åka hem på besök så återställs tiden så fort du kopplar upp mot Tres nät i Sverige och du har återigen 4 nya månader.

Vad gäller mobilen beror det lite på, telefoner som är köpta efter september 2019 är inte låsta. Har du köpt din mobil tidigare så går den att låsa upp efter 12 månader via hemsidan.

Vilken mobil har du? Vissa modeller har nämligen aldrig varit låsta. 🙂

Svara