Besvarat

Går inte att ringa eller ta emot samtal i USA

  • 10 October 2022
  • 6 svar
  • 1603 visningar

Befinner mig i Denver. Går inte att ringa eller ta emot samtal. Dock får jag SMS och det går att surfa så jag har data. Har läst igenom alla tricks dvs att byta operatör, går ej. Godkänner endast AT&T. Har stängt av telefonen, hjälper inte.  Har Android 12 och försökt hitta en inställning som är fel men hittar inte. HJÄLP

icon

Bäst svar av frodrik91 11 October 2022, 15:12

Visa original

6 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Du kan testa och byta till annan operatör för mobilnätet , Och se om det blir något bättre . Även om du har möjlighet till något wifi med internet & se över om du har en systemuppdatering att göra , samt appar i playstore . Då även appar är relevanta för Androids funktioner.

För Android-användare:

  1.  Gå till Program och välj Inställningar. 
  2. Gå till Fler nätverk och Mobila nätverk.
  3. Dataroaming (på)
  4. Under Nätläge väljer du endast 3G.

( Kika även länken högst upp från annan tråd , fast han hade iPhone .

Perform a forced restart

 

If the standard restart doesn't help, simultaneously press and hold the power and volume down keys for more than seven seconds. This will force your phone to restart.

i sista fall , kan vara värt och kika med ´kundservice om det är spärrat eller något som avaktiverar detta .

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Hoppas det va någon av lösningen !

Mvh F

Tack så jättemycket. Nu fungerar det att ringa 

Det som är sjukt dock är att Tre skickade detta när jag landade i USA. När jag ändrade till 3G så funkar det 

 

Användarnivå 6
Emblem +40

Det som är sjukt dock är att Tre skickade detta när jag landade i USA. När jag ändrade till 3G så funkar det 

 

Det tar nog väldigt lång tid innan dom fått ner all 3G och få upp samtidigt 4G ,5G 💡💭

 

Härligt att det funkar för dig nu iaf 🇺🇸 📱 

Tänk 💭 bara på den surfmängd du kan surfa för innan det blir att köpa till / andra kostnader . 
Tex så ingår 3Världen i surfabonnemangen från 15 GB till 60 GB per 30 dagar . Den surfpott du har hemma , blir densamma utomlands . 
 

Om man är utomlands mer än 30 dagar , så måste man mellanlanda i Sverige för få ny roaming surf utomlands . 
 

Ha de kanon gött i möjligheternas land 🇺🇸 

 

Vore nog bra om de där SMS:en uppdaterades med en anvisning om att använda 3G ifall inget annat fungerar.

Fick samma meddelande när jag kom till Austin/Texas häromdagen

Jetlaggade hjärna och dylika vilseledande meddelanden är ingen bra kombination.  Maximalt strul innan jag hittade det här inlägget.

 

Användarnivå 7
Emblem +40

@TJo63 Fungerade det inte att ringa för dig? Hade du VoLTE aktivt på din telefon? För mig har det inte krånglat alls den senaste tiden - är i USA 3-4 gånger varje månad.

 

Just att justera texten i SMSet kan bli svårt i och med att operatörerna släckt ner 3G-nätet i stora områden i USA. Om du då låser telefonen på 3G och hamnar i ett sådant område, kommer du inte kunna använda telefonen alls. Har du en iPhone 12 eller senare saknas även möjligheten att kunna låsa telefonen på endast 3G. 

Svara