Skip to main content
Besvarat

Kan jag använda mitt bredband i Grekland?

• 16 augusti 2018
  • 1 svar
  • 287 visningar

• Registrerad användare
Ska på semester till Grekland å jag undrar om jag kan använda min mobila trådlösa router där, har ett simkort(med telenr, ej bara surf) i den, vet inte om det går att aktivera dataroaming i den, eller är det bäst att sätta i simkortet i en xtra mobil, aktivera dataroamingen, och dela internetuppkopplingen med den, alltså använda mobilen som en router?

Bäst svar av Nils

Hej Ubbe och varmt välkommen till 3Community! :-)

Du kan absolut ta med din router och använda i Grekland precis som i Sverige! :-)

Du aktiverar data-roaming direkt i routerns gränssnitt.

Du kan dock precis som du skriver även göra så att du sätter själva SIM-kortet i telefonen istället om du hellre önskar det.
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

1 svar

Nils
Moderator
Forum|alt.badge.img+36
  • Moderator
  • 826 kommentarer
  • Svar
  • 17 augusti 2018
Hej Ubbe och varmt välkommen till 3Community! :-)

Du kan absolut ta med din router och använda i Grekland precis som i Sverige! :-)

Du aktiverar data-roaming direkt i routerns gränssnitt.

Du kan dock precis som du skriver även göra så att du sätter själva SIM-kortet i telefonen istället om du hellre önskar det.

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies