Besvarat

Kostnader i Schweiz?

  • 22 June 2019
  • 1 svar
  • 428 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Åkte just in i Schweiz och får lite panik över hur jag inte ska åka på massa kostnader. Min dementa mamma ringer mellan 20-50 samtal till min mobil varje dag. Jag svarar inte på alla men hur blir det nu när hon ringer när jag är utomlands ? Har stängt av röstbrevlådan. De gånger jag svarar ....bör jag då ha gratis wi-fi för att slippa kostnader? Ska roaming då vara påslagen?

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Nils 24 June 2019, 11:05

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hejsan @Lilo och varmt välkommen till forumet! 🙂

Har du stängt av röstbrevlådan behöver du ej vara orolig för kostnader. Det enda som kostar dig är om du då svarar på samtalet. Kostnaden i Schweiz för att ta emot samtal ligger på 6 kr/minut. Din mamma betalar ingenting i och med att hon ringer ett svenskt nummer.

WiFi är ett väldigt bra alternativ för att ringa. Vanliga telefonsamtal går ej via datanätet, men t.ex om du ringer via Facebook/Messenger, Facetime, Skype m.m. så kostar det dig ingenting.

Roaming ska vara påslagen, annars så kommer du inte kunna använda det vanliga mobilnätet. Du kan ha det avslaget om du helt vill undvika kostander och då endast använda WiFi.

Svara