Skip to main content
Besvarat

Mobilanvändning i Danmark

  • 15 May 2024
  • 7 svar
  • 185 visningar

Skall resa till Danmark, förra året var vi där och våra mobiler fungerade inte varken att ringa eller svara på inkommande samtal samt att skicka sms Har aldrig haft dessa problem tidigare med annan leverantör som jag inte skriver här. Vi vill kunna använda våra mobiler i Danmark , Tacksam för svar

7 svar

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @Zilla1! 👋

Ledsen att det inte gått att surfa i Danmark tidigare. Inom EU/EES kan du använda ditt abonnemang precis som hemma i Sverige, men du behöver även se till att både mobildata och dataroaming är aktiverat i telefonens inställningar när du är i utomlands. Dataroaming gör så att mobilen kan koppla upp sig till andra nät, vilket krävs i utlandet.

Skulle det mot förmodan inte fungera, så rekommenderar jag att kontakta oss så kan vi se över det. 

Trevlig resa! 🇩🇰

 

// Inlägget har flyttats till Utland //

Tack för snabbt svar, men behöver lite hjälp hur vi skall göra Tack på förhand

Användarnivå 7
Emblem +36

Absolut @Zilla1! Vad har ni för mobiler? Ifall ni använder iPhone som jag, så gör ni så här:

  1. Öppna appen Inställningar
  2. Klicka på Mobilnät
  3. Klicka på Alternativ för mobildata
  4. Slutligen slår ni på Data-roaming genom att dra knappen åt höger (så att den lyser grönt)

 

Återkom gärna ifall ni inte hittar, eller ifall ni använder en annan mobilmodell! 😊

Användarnivå 5
Emblem +34

Du behöver ändra detta i telefonens inställningar. Nedan ser du hur man gör på iPhone.

Inställningar - Mobilnät - Mobildata PÅ

Inställningar - Mobilnät - Data-roaming PÅ

Tack tack från två pensionärer för snabbt svar, detta skall vi nog klara av när vi åker om tre veckor,😀 

Användarnivå 7
Emblem +36

Tack tack från två pensionärer för snabbt svar, detta skall vi nog klara av när vi åker om tre veckor,😀 

 

@Zilla1 Det är bara att höra av er om det dyker upp några fler frågor eller funderingar!

Ha det så trevligt i Danmark! 🤍❤️

Såg att du skrev iPhone, nu är det så att vi har Motorola Android-version, har varit inne och kollat lite men kan tänka mig att det är samma sak

Hls

Zilla

Svara