Besvarat

Nytt simkort från USA fungerar inte i telefonen?

  • 14 June 2019
  • 3 svar
  • 416 visningar

Hej! Jag är LA och har köpt ett nytt sim-kort som jag ska kunna ha hör för att ringa och använda data när jag inte har wi-fi. När jag ska installera det nya sim-kortet så funkar det dock inte eftersom min mobil säger att min operatör inte tillåter det nya sim-kortet. Jag ska vara utomlands i 2,5 månader till och skulle gärna vilja stänga av mitt abonnemang jag har eller något sådant tills jag kommer hem igen så jag kan använda det sim-kortet jag har köpt? Jätte tacksam för snabb hjälp!

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre - Ämnet har flyttats till utland
icon

Bäst svar av Jocke 17 June 2019, 08:47

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej @Minou.

Utifrån ditt inlägg låter det som att din telefon är operatörslåst. Det genererar i att du endast kan använda ett SIM-kort från oss i den telefonen.

Det går dock att låsa upp en operatörslåst telefon 12 månader efter inköp, vilket innebär att du kan använda ett annat SIM-kort i den.

Du låser upp en operatörslåst telefon direkt på vår hemsida.
Tack för ditt svar!
Nu när jag försökte att låsa upp mobilen så stod det att imei numret min mobil har inte finns hos tre. Förmodligen för att jag har fått en ny mobil genom 3 eftersom att min förra gick sönder. Hur gör jag nu?
Användarnivå 5
Emblem +10
Tack för ditt svar!
Nu när jag försökte att låsa upp mobilen så stod det att imei numret min mobil har inte finns hos tre. Förmodligen för att jag har fått en ny mobil genom 3 eftersom att min förra gick sönder. Hur gör jag nu?


Det beror med stor sannolikhet på att telefonen blivit utbytt, precis som du själv är inne på. Kontakta kundservice så kan dem hjälpa dig med en manuell beställning av operatörskoden.

Svara