Skip to main content
Besvarat

Ringer

  • 11 februari 2025
  • 1 svar
  • 34 visningar

Jag är i Turkiet och kan inte ringa. Jag har surf men har problem med ringa till sverige.

Bäst svar av Limpen

 Hej ​@A720208, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

 

Det var lite knepigt 🤔

Har det varit såhär sedan du landade i Turkiet eller har problemet uppstått först efter ett tag? Vad har du för typ av mobiltelefon?

Jag skulle rekommendera att du börjar med att byta nätverk manuellt på mobiltelefonen:

Guide för Samsung:

  1. Gå till inställningar
  2. Välj “Anslutningar”
  3. Välj “Mobilnätverk”
  4. Välj “Nätverksoperatörer”
  5. Avaktivera automatisk sökning och välj någon av de operatörer som dyker upp

Guide för iPhone:

  1. Gå till inställningar
  2. Välj “Mobilnät”
  3. Klicka på “Val av nätverk”
  4. Avaktivera automatisk sökning och välj någon av de operatörer som dyker upp

Det kan vara bra att starta om telefonen efter att du valt ett nytt nätverk. Fungerar det inte kan du testa att byta till någon av de andra nätverken som finns tillgängliga.

Testa gärna detta och återkom med hur det fungerat för dig! 🙂

 

// Vi har flyttat ditt inlägg till Utland för att spegla innehållet bättre. Beslutet har fattats efter att vi uppmärksammade inlägget på 3Community. //

// Du kan överklaga beslutet inom sex månader här: https://community.tre.se/p/overklaga-modereringsbeslut. För mer information om detta, vänligen besök https://pts.se/ //

Visa original

Limpen
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 11 februari 2025

 Hej ​@A720208, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

 

Det var lite knepigt 🤔

Har det varit såhär sedan du landade i Turkiet eller har problemet uppstått först efter ett tag? Vad har du för typ av mobiltelefon?

Jag skulle rekommendera att du börjar med att byta nätverk manuellt på mobiltelefonen:

Guide för Samsung:

  1. Gå till inställningar
  2. Välj “Anslutningar”
  3. Välj “Mobilnätverk”
  4. Välj “Nätverksoperatörer”
  5. Avaktivera automatisk sökning och välj någon av de operatörer som dyker upp

Guide för iPhone:

  1. Gå till inställningar
  2. Välj “Mobilnät”
  3. Klicka på “Val av nätverk”
  4. Avaktivera automatisk sökning och välj någon av de operatörer som dyker upp

Det kan vara bra att starta om telefonen efter att du valt ett nytt nätverk. Fungerar det inte kan du testa att byta till någon av de andra nätverken som finns tillgängliga.

Testa gärna detta och återkom med hur det fungerat för dig! 🙂

 

// Vi har flyttat ditt inlägg till Utland för att spegla innehållet bättre. Beslutet har fattats efter att vi uppmärksammade inlägget på 3Community. //

// Du kan överklaga beslutet inom sex månader här: https://community.tre.se/p/overklaga-modereringsbeslut. För mer information om detta, vänligen besök https://pts.se/ //


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies