Besvarat

Roaming tyskland

  • 18 April 2019
  • 2 svar
  • 470 visningar

Hej!
Jag har problem med Internet nu när jag är i tyskland, jag kan inte aktivera dataroaming utan det står bara "anslut till datatjänster under roaming" men det händer ingenting när jag trycker på det..
Vad ska jag göra för att få det att fungera?
Mvh Ida Wedell
icon

Bäst svar av Jocke 19 April 2019, 13:02

Visa original

2 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej @Idawed.

Går det inte att aktivera roaming direkt i din telefon, då misstänker jag att det finns en spärr på ditt abonnemang för roaming. Som standard finns det ingen sådan spärr på abonnemangen, den aktiveras endast om du som kund tidigare har önskat aktivera den. Kan t.ex. ha skett innan dem nya reglerna för roaming inom EU/EES-länder eller 3Världen.

Är fallet att det finns en spärr, då är det bara att kontakta kundservice så kan dem hjälpa dig att ta bort den.

Trevlig resa och glad påsk!

I have the same problem for more than one year when I go outside Sweden the roaming surf is not working I tried Tre sim on more than one telephone, but it always gives the same problem, I even tried with another sim operator and everything was perfect. I made chat with Tre and they said it might be a bug in the System, but they couldn't solve the issue, they asked me to call the service from outside while I am in the roaming zone, I did the same and send many complain to Tre but there was always the same result. I am going to make a video for the case and publish it in the public, I will also go legally against Tre as the subject caused a lot of damage to my business. 

Svara