Besvarat

Säga upp abonnemang från utlandet

  • 3 January 2019
  • 1 svar
  • 228 visningar

Jag befinner mig i Thailang,och vill säga upp mitt abonemang , hur gör jag?Har pratat med er kuntjänst 2 ggr eftersom jag får meddelanden flera ggr att jag nu har börjat andvända mobilsvar(mitt mobilsvar har varit avstängt fom 13 nov!!!!!!!!) kundtjänst kunde inte svara på varför jag får dessa meddelanden (kan inte kalla detta för service snarare innkompetent personal) När jag ringer kuntjänst kostar det mig 20 sek i min.borde vara gratis.Varför kan man inte maila en uppsägning? Tacksam för snabbt svar på mina frågor.

MVH Stellan Gillkvist
icon

Bäst svar av Nils 7 January 2019, 15:31

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hej @sillens123 !

Jag beklagar verkligen att du upplever problem! Det är inte så att meddelandet berör mobil datatrafik? Det SMS som skickas då är nämligen:

"Hej, nu har du börjat använda mobil datatrafik. Mobilsurf i.... osv"

Jag känner nämligen inte igen att man skulle få ett sådant SMS i samband med just mobilsvar.

Du kan smidigt direkt via telefonen stänga av mobildata/mobildata i utlandet, alternativt kan kundservice lägga in en spärr för data i utlandet på ditt abonnemang (då kommer det ej fungera utanför Sverige). Data används av smartphones hela tiden, så om du t.ex anländer till ett land, sätter igång telefonen, telefonen får täckning, och kort därefter stänger av mobildata kommer man även få SMS om att det har börjat användas.

Gällande uppsägning av abonnemang går det bra att göra det direkt via mail. Du hittar kontaktuppgifter direkt här.

Svara