Skip to main content

Min man är utomlands och tog ut sin 3 simkort för att använda en från detta EU land där han befinner sig. Han är kvar där men försöker sätta tillbaka 3 simkortet. Han mattar in PIN och PUK koderna men mobilen är fortfarande inte upplåst. Vad är det som han missar?

Hejsan , @Mariak 

Se så det står rätt “PUK-Kod” när du loggar in på Mitt3 i App eller Webbläsare till det numret som är för ditt bredband .Som du matar in i din telefon. Puk-koden skriver du in först när du skrivit fel 3 gånger . Och när du skrivit in Puk-koden , så får du chansen att välja ny pin-kod .

Tänker så du inte skriver in en PUK-Kod som gäller för en annan enhet du har bland abonnemangen. Kan vara värt och kolla iaf , om dom stämmer överens eller ej.

Se under Abonnemangsdetaljer när du loggat in →

Sen under bredband bör du se dessa uppgifter :

 

Mobilnummer

********

SIM-kortsnummer

********

PUK-kod

********
För att säkerställa så det inte är någon spärr på sim-kortet. Så kontakta supporten.
 

Annars hjälper dig Kundservice dig gärna . Här har du deras kontaktuppgifter.

Chatt , Telefon eller Mejl.

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

/F

 


Lämna en kommentar