Min man är utomlands och tog ut sin 3 simkort för att använda en från detta EU land där han befinner sig. Han är kvar där men försöker sätta tillbaka 3 simkortet. Han mattar in PIN och PUK koderna men mobilen är fortfarande inte upplåst. Vad är det som han missar?
Hejsan ,
Se så det står rätt “PUK-Kod” när du loggar in på Mitt3 i App eller Webbläsare till det numret som är för ditt bredband .Som du matar in i din telefon. Puk-koden skriver du in först när du skrivit fel 3 gånger . Och när du skrivit in Puk-koden , så får du chansen att välja ny pin-kod .
Tänker så du inte skriver in en PUK-Kod som gäller för en annan enhet du har bland abonnemangen. Kan vara värt och kolla iaf , om dom stämmer överens eller ej.
Se under Abonnemangsdetaljer när du loggat in →
Sen under bredband bör du se dessa uppgifter :
Mobilnummer
SIM-kortsnummer
PUK-kod
Annars hjälper dig Kundservice dig gärna . Här har du deras kontaktuppgifter.
Chatt , Telefon eller Mejl.
https://www.tre.se/support#kontaktaoss
/F
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.