Skip to main content
Nykomling
April 19, 2023
Besvarat

SMS fungerar inte i Bosnien och Hercegovina

• April 19, 2023
  • 2 svar
  • 205 visningar

Varför min sms fungerar inte i Bosnien och Hercegovina? Jag behöver sms där.

Bäst svar av frodrik91

Hejsan 🙂, @Bistarac123 

Har du “Roaming” aktivera i dina inställningar på telefonen ?

Vad jag förstår det som så är inte Bosnien och Hercegovina med i EU/EES för 3Världen som ingår om man har 20 GB Surfpott eller högre här hemma. Om det kan påverka något att det inte fungerar. Men bör inte göra det . Men kan dock påverka kostnaderna.

Testa och byt Operatör/Mobilnät och se om det gör skillnad . Om nu roaming är aktiverat.

Dessa verkar finnas där .

ERONET Röstsamtal, SMS, Data, MMS GPRS + 3G + 4G
    MOBI´S Röstsamtal, SMS, Data, MMS GPRS
    BH Telecom Röstsamtal, SMS, Data, MMS GPRS + 3G + 4G

Detta kan vara något för minskade kostnader. Alternativ är att använda en lokal operatörs simkort.

/F

2 svar

Bistarac123Trådskapare
    Nykomling
    April 19, 2023

Varför min sms fungerar inte i Bosnien och Hercegovina? Jag behöver sms där.

•  Ändra taggar
    frodrik91
    Superhjälte
    Superhjälte
    April 19, 2023

Hejsan 🙂, @Bistarac123 

Har du “Roaming” aktivera i dina inställningar på telefonen ?

Vad jag förstår det som så är inte Bosnien och Hercegovina med i EU/EES för 3Världen som ingår om man har 20 GB Surfpott eller högre här hemma. Om det kan påverka något att det inte fungerar. Men bör inte göra det . Men kan dock påverka kostnaderna.

Testa och byt Operatör/Mobilnät och se om det gör skillnad . Om nu roaming är aktiverat.

Dessa verkar finnas där .

ERONET Röstsamtal, SMS, Data, MMS GPRS + 3G + 4G
    MOBI´S Röstsamtal, SMS, Data, MMS GPRS
    BH Telecom Röstsamtal, SMS, Data, MMS GPRS + 3G + 4G

Detta kan vara något för minskade kostnader. Alternativ är att använda en lokal operatörs simkort.

/F

- Varför får man ta in mobiler i badhuset? - Vet inte??? - Mobilerna har simkort...