Jag vill att ni lägger in en spärr på mitt abonnemang som förhindrar alla typer av extra kostnader vid användning utanför EU/EES.
Detta ska inkludera: • All dataroaming utanför EU • Samtal (utgående och inkommande) • SMS/MMS (utgående och inkommande) • Alla typer av betalsamtal, betaltjänster eller andra tilläggstjänster • Alla övriga kostnader som inte omfattas av det vanliga abonnemanget eller som kan debiteras extra vid vistelse utanför EU
Målet är att helt eliminera risken för oförutsedda kostnader om abonnemanget används utanför EU.
Vänligen bekräfta när spärren är aktiverad.
Bäst svar av JeppePeppe
Hejsan @Leilas! Välkommen till 3Community 🌈
Det finns två sätt du kan göra detta:
I telefonens inställningar: Ifall du stänger av dataroaming och/eller slår på flygplansläge så kommer det inte gå att surfa, ringa eller smsa. Detta fungerar på samma sätt som om vi hade lagt in en spärr i abonnemanget bara att du själv har kontroll över att aktivera eller avaktivera funktionen.
Vi lägger in en spärr i abonnemanget: Ifall du hellre vill att vi lägger in en spärr i abonnemanget så behöver du kontakta vår kundservice. Dem når du här, under helgfria vardagar 9.00-18.00.
Återkom gärna ifall du har några fler frågor eller funderingar! 😊
I telefonens inställningar: Ifall du stänger av dataroaming och/eller slår på flygplansläge så kommer det inte gå att surfa, ringa eller smsa. Detta fungerar på samma sätt som om vi hade lagt in en spärr i abonnemanget bara att du själv har kontroll över att aktivera eller avaktivera funktionen.
Vi lägger in en spärr i abonnemanget: Ifall du hellre vill att vi lägger in en spärr i abonnemanget så behöver du kontakta vår kundservice. Dem når du här, under helgfria vardagar 9.00-18.00.
Återkom gärna ifall du har några fler frågor eller funderingar! 😊
Trevlig resa! 🌴
Behöver du hjälp?
Har du inte hittat svar på din fråga, så kan du alltid höra av dig till oss!