Besvarat

Surf i Egypten

  • 13 February 2020
  • 1 svar
  • 1664 visningar

Hej!

Jag ska framöver till Egypten. Jag förstår hur det fungerar när det gäller samtal och sms kostnad i Egypten. Men hur fungerar det om vänner och familj ringer till mig under resan? Står dem för kostnaden då? Vad kostar det för dem om dem också har Tre-abonnemang?

Jag behöver även kunna surfa på nätet då jag inte hela tiden har tillgång till Wi-Fi. Hur mycket kostar det? Såg ett ”surfpass” för 449. Men det innehöll endast 140 MB. Ska jag hålla på och köpa detta paket flera gånger för att få mer surf? Då blir det ju svin dyrt.

icon

Bäst svar av Jocke 14 February 2020, 13:44

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +10

Hej @Lovisa1l.

 

När du befinner dig utomlands med ditt svenska, 3Abonnemang betalar inte de som ringer till dig något extra. De ringer fortsatt ett svenskt nummer så det tillkommer inga extra kostnader för dem bara för att du befinner dig utomlands. Notera dock att om du befinner dig i Egypten och tar emot ett samtal betalar du extra. 

Utlandspriserna för Egypten hittar du på vår utlandssida.

Ska du till Egypten och behöver surfa utanför ett Wifi-nätverk rekommenderar vi att köpa ett surfpass för Egypten. Vi har ett alternativ som gäller för just Egypten precis som du själv är inne på.
Beroende på hur mycket du ska surfa kanske inte endast ett surfpass räcker, då går det att köpa igen om det skulle vara aktuellt.

 

Trevlig resa! :airplane:

 

 

Svara