Skip to main content
Besvarat

Surfen fungerar inte i EU?

  • 21 juni 2019
  • 1 svar
  • 227 visningar

  • Registrerad användare
Hej
Varken jag eller mina barn kan komma åt mobilnät. Ombildats och roaming är aktiverat, jag har testat att återställa datanätverk, funkar inte. Något måste hänt på färjan mellan Sverige o Tyskland. Jag får meddelande att jag nått gränsen för datasurf för perioden. Samtidigt så ska jag kunna använda min surf hemma lika bra som i ett Eu-land. Både jag och barnen har massa surf kvar, men alla får info om att vi nått surftaket. Har vi missat något. Sist vi var utomlands fungerade allt helt problemfritt, är det något i abonnemangen som är ändrat?
//lojo

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till utland

Bäst svar av Nils

Hejsan @Lojo och varmt välkommen till 3Community! 🙂

Jag anar att det kan röra sig om två saker. Antingen så har du nått kostnadstaket för data i utlandet vilket gör att åtkomsten försvinner. Då behöver man höja upp den för att det ska fungera igen. Alternativt kan det bero på att du har en spärr för data i utlandet. Alternativ två låter inte troligt med tanke på att det förut har fungerat för dig.

Du kan via Mitt3 höja upp kostnadskontrollen om det är så att det skulle bero på det. Det kommer även upp som en notis på Mitt3 om det har skett. Alternativt kan du givetvis ta kontakt direkt med kundservice så kan dom kika på det åt dig. Du kan smidigt chatta med kunservice här.
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

1 svar

Nils
Moderator
Forum|alt.badge.img+36
  • Moderator
  • 822 kommentarer
  • Svar
  • 24 juni 2019
Hejsan @Lojo och varmt välkommen till 3Community! 🙂

Jag anar att det kan röra sig om två saker. Antingen så har du nått kostnadstaket för data i utlandet vilket gör att åtkomsten försvinner. Då behöver man höja upp den för att det ska fungera igen. Alternativt kan det bero på att du har en spärr för data i utlandet. Alternativ två låter inte troligt med tanke på att det förut har fungerat för dig.

Du kan via Mitt3 höja upp kostnadskontrollen om det är så att det skulle bero på det. Det kommer även upp som en notis på Mitt3 om det har skett. Alternativt kan du givetvis ta kontakt direkt med kundservice så kan dom kika på det åt dig. Du kan smidigt chatta med kunservice här.

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies