Besvarat

Surfen fungerar inte i EU?

  • 21 June 2019
  • 1 svar
  • 216 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Hej
Varken jag eller mina barn kan komma åt mobilnät. Ombildats och roaming är aktiverat, jag har testat att återställa datanätverk, funkar inte. Något måste hänt på färjan mellan Sverige o Tyskland. Jag får meddelande att jag nått gränsen för datasurf för perioden. Samtidigt så ska jag kunna använda min surf hemma lika bra som i ett Eu-land. Både jag och barnen har massa surf kvar, men alla får info om att vi nått surftaket. Har vi missat något. Sist vi var utomlands fungerade allt helt problemfritt, är det något i abonnemangen som är ändrat?
//lojo

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till utland
icon

Bäst svar av Nils 24 June 2019, 11:46

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hejsan @Lojo och varmt välkommen till 3Community! 🙂

Jag anar att det kan röra sig om två saker. Antingen så har du nått kostnadstaket för data i utlandet vilket gör att åtkomsten försvinner. Då behöver man höja upp den för att det ska fungera igen. Alternativt kan det bero på att du har en spärr för data i utlandet. Alternativ två låter inte troligt med tanke på att det förut har fungerat för dig.

Du kan via Mitt3 höja upp kostnadskontrollen om det är så att det skulle bero på det. Det kommer även upp som en notis på Mitt3 om det har skett. Alternativt kan du givetvis ta kontakt direkt med kundservice så kan dom kika på det åt dig. Du kan smidigt chatta med kunservice här.

Svara