Besvarat

Utlandsavigft för Jamaica i Guadeloupe

  • 6 November 2019
  • 2 svar
  • 194 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer

Vi är på semester på Guadeloupe (Frankrike )  enl. Tre prislista ska samtalen  och andra avgifter kosta som i ett EU land, men SMS från Tre säger att vi är på Jamaica och priser är satta därefter

Vi vågar inte använda telefoner

vad är det som gäller? 

 

Mvh//Piotr Kosmala

 

[Redigerat] - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

icon

Bäst svar av Erik 6 November 2019, 16:40

Visa original

2 svar

Användarnivå 7
Emblem +10

Hej @Piotr och tack för din fråga!

I Guadeloupe kan du använda mobilen precis som hemma, dock låter det som att din mobil har kopplat upp mot ett Jamaicanskt nät där priserna är annorlunda om man inte har (3Världen).

Jag rekommenderar att du söker nät manuellt och väljer Digicel-F som operatör för att undvika kostnader.

Hoppas att du får en underbar semester!:beach:

 

Det här svaret stämmer inte. Jag har varit 4 vintrar i Antigua. Aldrig ändrat vilekt nät jag är uppkopplad mot, och ändå så typ en gång i veckan så får jag att jag är i Jamaica, Babados, Antigua eller något annat land. Det är helt random vart man hamnar. Det går alltid att ta emot sms, men bara att skicka om man råkar ha hamnat i “rätt” land. Ringa ut vet jag inte för jag gör aldrig det, men ta emot funkar också alltid.
Just nu är jag i St. Barths och den tror fortfarande jag är i Jamaica (ca 4 timamr bort med flyg) och vad jag än gör, så ändrar den inte vart jag är, eller kan connecta till något annat nätverk.
Såhär har det varit i 4år nu. Det är helt värdelöst.
Nu är det dock ännu värre, eftersom St.Barths är i frankrike och jag borde ha min 3VÄrlden här, men det funakr inte. (för mina norska vänner här så verkar deras norska abonnemang, vet inte vilket, fatta vart dom är och dom har gratis surf. Men inte jag.
Digicel-F finns här, men det går itne att koppla upp sig mot när man försöker manuellt.

Svara