Besvarat

Vad händer efter 30 dagar i 3Världen?

  • 18 January 2020
  • 1 svar
  • 780 visningar

Hej!

Jag har ett abonnemang på 15gb surf inkl 3Världen, har varit i Thailand över 30 dagar och inte fått någon notis. Dag 31 köpte jag ett thai sim kort för att skydda mig mot överdrivna extra kostnader

Fråga1

Undrar hur man kan köpa till 3surf Asien, hittar bara 3surf Europa, Egypten och förenade Arabemiraten i  mitt3 appen. Spelar det någon roll vilken man köper?

Fråga 2

Om jag köper till 1gb surf till Asien efter 30 dagar låser jag upp 3världen då igen i 30 nya dagar?. Har jag då endast 1gb i 30dagar eller låser jag även upp mina andra 15gb+1gb=16gb i 30dagar?

icon

Bäst svar av Pettersson 19 January 2020, 12:19

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

Hej,

 

efter 30 dagar gäller ordinarie prislista för användandet i landet. Här hittar du den. Om du har ett abonnemang där 3Världen ingår tror jag inte att du kan köpa 3Surfpass för Asien, eftersom surf ingår där för tillfälliga vistelser. 

 

Jag skulle rekommendera dig att höra efter med 3Kundservice om det finns något alternativ för dig. Det är inte helt säkert nämligen. Du kan chatta med kundservice här

 

Spontant kan jag tänka mig att din lösning med ett lokalt simkort är det bästa under din fortsatt vistelse i Thailand. 

Svara