Skip to main content
Tutorial

Kostnadstak i utlandet

  • 25 juli 2018
  • 0 svar
  • 13905 visningar
Kostnadstak i utlandet
Trelin

Kostnadstak i utlandet är ett skydd för rörliga kostnader på utlandsresan. Tjänsten är kostnadsfri och finns på alla våra abonnemang.

 

Har du fått SMS om kostnadskontroll i utlandet?

När du har uppnått 80% av ditt spärrbelopp får du ett SMS med information. Vid 100% så spärras surfen på ditt abonnemang helt och hållet. För att ta bort spärren så behöver du höja kostnadstaket på Mitt3.

Du behöver göra det även om du befinner dig i ett land som ingår i 3Världen - exempelvis kan det ha spärrats på väg till ditt resmål.

 

Ändra ditt kostnadstak via Mitt3

Klicka på knappen för att se hur du gör.

Visa

1. Logga in på Mitt3 med BankID eller mejladress, och klicka på ditt Abonnemang

 

2. Skrolla ned och klicka på Abonnemangsdetaljer

 

3. Under Kostnadskontroll ser du Taket för dataroaming

 

4. Klicka på Ändra, välj belopp och klicka på Spara ändring


Om du behöver hjälp att aktivera spärren, kontakta vår kundservice här.

 

 Relaterade frågor

https://community.tre.se/abonnemang-45/spaerrat-abonnemang-7164https://community.tre.se/utland-46/utomlands-med-tre-8https://community.tre.se/utland-46/ingen-taeckning-utomlands-113

 

 

Hjälpte inlägget dig med din fråga?
Det här ämnet är stängt för kommentarer

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies