Besvarat

3Försäkring Express Litauen

  • 24 September 2019
  • 1 svar
  • 247 visningar

Hej!
Fick en skärmskada, anmälde skadan betalade självrisken, fick fraktsedel och nu ska den skeppas till Litauen för reparation och vara tillbaka på 72 timmar. Är detta rätt typ av miljötänk och hur kan det bli billigare än att fixa den i Sverige? Jag betalade 367:- vilket knappast kan täcka detta jippo?

För övrigt, så är det ganska struligt med att få mobilen upphämtad eller att lämna av den hos något ombud, tycker jag då jag inte kan ta emot bud på min arbetsplats. Andra kanske tycker annorlunda. Jag tycker det är skönt att besöka en butik och lämna in den.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar
icon

Bäst svar av Pettersson 24 September 2019, 15:53

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

Om jag inte missminner mig är det SquareTrade som är försäkringsgivare för 3Försäkring Express, den verkstad de använder sig utav ligger troligtvis i Litauen. Det blir nog billigare att laga den där om man ser till att SquareTrade finns på fler marknader än Sverige, så de har nog en rätt så stor verkstad som används där.

Gällande att det är bud som hämtar telefonen så behövs det nog för att det ska gå så fort, som det faktiskt gör. Om telefonen skulle lämnas in i butik skulle det nog ta längre tid.

Svara