Befinner mig i Austrlien just nu, och här skall 3Världen fungera, men det gör det inte. Kan varken surfa eller ringa. Är det någon inställning eller ska det gå med automatik.
Sida 1 / 1
Hej,
har du testat att starta om din mobil samt söka nät manuellt och där välja Telstra, Yes/Optus eller Vodafone?
Är det så att du tidigare haft en spärr mot användning i utlandet så behöver du ta bort denna innan det börjar fungera. Det kan du göra genom att kontakt 3Kundservice. Här finns kontaktuppgifter, det finns även en chatt som du kan använda - så du slipper ringa. Den har öppet 8-17 på vardagar och 8-18 på helger, Svensk tid. I lokal tid för Canberra, Australien så blir det 16-01 på vardagar och 16-02 på helger - om jag tänker rätt. 🙂
har du testat att starta om din mobil samt söka nät manuellt och där välja Telstra, Yes/Optus eller Vodafone?
Är det så att du tidigare haft en spärr mot användning i utlandet så behöver du ta bort denna innan det börjar fungera. Det kan du göra genom att kontakt 3Kundservice. Här finns kontaktuppgifter, det finns även en chatt som du kan använda - så du slipper ringa. Den har öppet 8-17 på vardagar och 8-18 på helger, Svensk tid. I lokal tid för Canberra, Australien så blir det 16-01 på vardagar och 16-02 på helger - om jag tänker rätt. 🙂
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.