Tjena 3 community ! Här kommer jag & slänger ut lite goa frågor & diskussioner på tankar .
1* Hur ser det ut med “3”s nöjdkundhet nu för tiden ?
Efter lite eftersökning så har jag sett att det har halkats efter jämfört med andra aktörer… Som jag inte äns orkar nämna då “3 “ is the shit for me :)
Förstått att ni har haft en del “ oseriösa “ samarbetspartners som dragit ner .
Det jag kunde läsa mig till genom en stund sökning var att Hi3g ‘s “ hallon “ - går med högre kundnöjdhet än “ 3” i sig . Kommer det sig tänker jag då ?
Själv har man valt & haft 3 länge pga just att man får mest valuta för pengen & att ni har mycket duktiga samt trevliga tilmötesgående personer man pratar med vid kontakt . Samt dom mest tydliga abbonemangs strukturerna i branschen kan jag tycka ! .
2* “3” är ju bara mer än bara “Sverige” - Hur går det totalt sett för vår Operatör ?
Är ändå 1600 anställda vad jag kunde läsa mig till.
- Antal kunder ? Ökar/ Minskar ? totalt & i sverige / scandinavien .
- Funkar våra abbonemang rakt över när vi besöker dessa länder ?
- Hur går det med implementering av “5G” i dessa verksammande länder som 3 har ?
“World of three “ - Dom länderna som “3 “ opererar i i världen . ( säkert missat något land)
*Irland
*Storbrittanien
*Österrike
*Sverige
*Danmark
*Hong kong
*Macau
*Indonesien
Sen va det något med “ tre italia - > “WIND Tre”
- Läste denna och många artiklar efter 5g auktionen häromdan .
https://www.sweclockers.com/nyhet/31199-tre-avfardar-tele2s-5g-kommentar-vet-att-det-inte-ar-sa
Det jag reagerade på var just denna texten . Jag e med på att telesnor & felia har mer kunder men så “små” är väll ändå inte 3…. Hade man budat på annat band eller större utrymme - hade man inte då kunnat växa i framtiden lättare ? Är väll ett spel för galleriet med frekvensutrymmena såklart …
- Varför sarmarbetar inte operatörerna mer på frekvensbanden ? Mer stolta över att va själva när ändå alla jobbar mot samma mål.. fördelar / nackdelar ?
- Vad ska “3” använda det övriga “ 20 mhz bandet “ utöver det 80 som budades hem ? (“Tre (Hi3G Access) köpt 100 MHz i frekvensspannet 3 400–3 500 MHz och att 20 MHz av detta är oanvändbart i stora delar av landet.Men likväl hade telia också också hemliga 20 mhz som bara dom själva vet vad dom ska använda till...”)
“Angående påståendet om att Tre endast har 80 MHz spektrumutrymme som kan användas problemfritt ger Per Stigenberg Tele2 rätt i sak, men menar också att det är tillräckligt för företagets kundbas. Då Tre har betydligt färre kunder än dess tre stora konkurrenter är det också betydligt färre som delar på spektrumutrymmet, och det ska ge en bättre 5G-upplevelse då nätet inte är lika tungt belastat som hos konkurrenter med 100 MHz utrymme i 3,5 GHz-bandet.”
→ hur välförberett är 3 för att utöka sina 5g zoner ? När kan man börja se 5g uppgraderingar på “ nätutbyggnad tråden tro ? :)
Är bara några hundra meter kvar till mig i götlaborg haha . Nästan så jag skickar ut frugan med förstärkare mohaha .
Ha det gött alla på forumet !