Besvarat

Hur många eSim kan man koppla till samma abonnemang?

• 16 september 2020
  • 2 svar
  • 299 visningar

Användarnivå 3

Hej på er, 

Snabb fråga (sökte lite här inne men hittade inget direkt svar) om eSim.

I min iPhone 11 Pro har jag eSim kopplat till mitt abonnemang. Om man skulle skaffa en Apple Watch 6 och vill ha den kopplad till abonnemanget, kan man då ha en eSim-lösning till eller får jag sätta i vanligt simkort i mobilen? 

Mvh

Johan

// Redigerat // - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

icon

Bästa svar av Erik 16 september 2020, 13:04

Hej @pjnorman

Väldigt bra fundering. :slight_smile:

Klockan kopplas till samma abonnemang som du har i mobilen, så man kan väl säga att du kommer då ha två eSIM kopplade till samma nummer. Så det är inga problem alls!

eSIM i Apple Watch kan idag inte fungera utan ett mobilabonnemang i mobilen, vilket är iofs naturligt då man vill kunna använda samma abonnemang/nummer om man lämnar sin iPhone hemma. 

Visa original

2 svar

Användarnivå 7
Emblem +9

Hej @pjnorman

Väldigt bra fundering. :slight_smile:

Klockan kopplas till samma abonnemang som du har i mobilen, så man kan väl säga att du kommer då ha två eSIM kopplade till samma nummer. Så det är inga problem alls!

eSIM i Apple Watch kan idag inte fungera utan ett mobilabonnemang i mobilen, vilket är iofs naturligt då man vill kunna använda samma abonnemang/nummer om man lämnar sin iPhone hemma. 

Användarnivå 3

Tackar Erik, 

Svara