Besvarat

Hur många eSim kan man koppla till samma abonnemang?

  • 16 September 2020
  • 4 svar
  • 2921 visningar

Användarnivå 3
Emblem

Hej på er, 

Snabb fråga (sökte lite här inne men hittade inget direkt svar) om eSim.

I min iPhone 11 Pro har jag eSim kopplat till mitt abonnemang. Om man skulle skaffa en Apple Watch 6 och vill ha den kopplad till abonnemanget, kan man då ha en eSim-lösning till eller får jag sätta i vanligt simkort i mobilen? 

Mvh

Johan

 

// Redigerat // - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

icon

Bäst svar av Erik 16 September 2020, 13:04

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +10

 Hej @pjnorman

Väldigt bra fundering. :slight_smile:

Klockan kopplas till samma abonnemang som du har i mobilen, så man kan väl säga att du kommer då ha två eSIM kopplade till samma nummer. Så det är inga problem alls!

eSIM i Apple Watch kan idag inte fungera utan ett mobilabonnemang i mobilen, vilket är iofs naturligt då man vill kunna använda samma abonnemang/nummer om man lämnar sin iPhone hemma. 

 

Användarnivå 3
Emblem

Tackar Erik, 

 

Kan man ha e-sim på sin iPhone, iPad och Apple Watch? Alltså tre e-sim kopplade till samma abonnemang?

Användarnivå 7
Emblem +40

@Richard68 Nja inte riktigt. Apple Watch eSIM fungerar lite annorlunda gentemot de andra. Det är som ett abonnemang som är direkt kopplat till ditt mobilabonnemang. eSIM i iPhone och iPad är egentligen bara ett vanligt simkort kopplat till ett abonnemang.

 

Du kan inte ha två eSIM till samma abonnemang, men du kan skaffa 3Samla så kan du dela surfen med en iPad till exempel. Det kostar 99kr/månad. Det finns mer info här. 

Svara