Besvarat

Hur ser jag hur mycket jag har kvar av mitt surfpass?

  • 25 July 2018
  • 1 svar
  • 1865 visningar

Hej!

Jag är jätte förvirrad med hur surfpassen fungerar i USA. Det började med att jag köpte 2 surfpaket på 1 GB för Nordamerika. Det var för att jag sms:ade först och det verkade inte som det gick igenom så då gjorde jag det i Mitt3 appen.

I min Samsung Galaxy gick jag in och kollade min datamängd och där stod det att jag använt 0 av 5 GB, så jag började använda mobildatan. Sen fick jag ett sms när jag kommit upp i 2 GB som spärrade min mobildata. Men då visa min mobil att jag skulle ha 3 GB kvar att surfa för. Sen hittade jag mitt pristak eller vad det kallas i Mitt3 appen och höjde det.

Jag har köpt 2 GB till, men jag verkar inte kunna använda dem, för nu visar min mobil att jag använt 2,4 GB av 2,38... Jag förstår inte alls hur detta ändrades och jag förstår inte hur jag ska kunna få tag på de 2 GB jag köpte igen...Jag ser dem under mina övriga kostnader i Mitt3, men hur ska jag veta om jag nu kan använda mobildata utan att få en chock över priserna sen?

Förlåt, detta är en rörig fråga. Men jag tycker detta har varigt sjuk krångligt och frustrerande!

/Sofia

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Pettersson 25 July 2018, 10:17

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

De flesta mobiler har en inbyggd mätare för datatrafik, denna måste du själv ställa in, den styrs inte av vilket abonnemang eller vilka surfpass du har köpt. Standardinställningen brukar vara 5GB om det gäller en Android-telefon.

Om du köper 3Surfpass Nordamerika 1GB så ingår 1GB data att använda, denna data är giltig tills den tar slut eller i 30 dagar från köpet.

Om du vill se hur mycket datatrafik du har kvar i ditt surfpass loggar du in på Mitt3, väljer sedan bubblan för "utland", så borde du se det enligt bilden nedan. Under rubriken "3Surfpass" ser du de surfpass du har köpt, hur mycket data de inkluderar samt giltighetstiden. Mätaren visar hur mycket du har använt i vitt, i mitt fall är det 375MB som anges på högersidan.

Hänger du med? Det är alltså denna mätare som visar hur mycket du har kvar, den som finns i inställningarna på telefonen stämmer inte med abonnemanget.

Svara