Besvarat

Ingen täckning utomlands

  • 30 August 2018
  • 2 svar
  • 635 visningar

Jag får inte igång mitt sim-kort nu när jag är här utomlands. Jag har nått min kostnadsspärr men när jag sätter in sim-kortet söker den inte ens efter operatörer-det står bara No Service. Behöver hjälp att få igång det asap!

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar
icon

Bäst svar av Tristan 1 September 2018, 15:56

Visa original

2 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej! Hur fungerar det om du söker nät manuellt i telefonens inställningar? Om du söker upp landet du befinner dig i här kan du klicka dig vidare och se vilka operatörer 3 har avtal med i det aktuella landet. Så du väljer rätt, så att säga :)

Funkar det?
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Sabina!

Om du har 3:s Kostnadskontroll på ditt abonnemang och du når ditt kostnadsstopp så spärras ditt abonnemang för all form av roaming, dvs den kommer inte längre att ha åtkomst till något nät.

För att lösa detta måste du höja eller pausa spärren och detta gör du enklast via kontakt med Kundservice. Det kan även gå att ordna via Mitt3 men det är inte alltid systemet fungerar som tänkt, därav hänvisning till Kundservice.

Värt att veta är att det trots förändringen av Kostnadskontrollen inte finns någon garanti för att nätåtkomst löses, då det beror på i vilket land och mobilnät man befinner sig samt om upplåsningsförfarandet går att skicka ut. Annars måste du vänta tills du är tillbaka i ditt hemnät eller i ett annat nät som stödjer upplåsningen.

Ovanstående svar från Pettersson kommer dessvärre inte att hjälpa dig om ditt kostnadsstopp har aktiverats.

Svara