Besvarat

Livstidsskydd skärmskydd

  • 13 August 2020
  • 1 svar
  • 403 visningar

Hej,  

 

köpte ett skärmskydd till min dotter för tre veckor sen som dom rekommenderade i 3 butiken. Livstidsgaranti!! Perfekt!!!

Nu behövde jag byta skyddet för det har blivit en spricka.. får reda på i butiken att jag skall vända mig till tillverkaren, registrera och fyll i formulär så får jag ett nytt om ca 3-5 arbetsdagar.

Gör detta och ser att jag måste stå för frakt kostnad etc plus kostnaden för att skicka tillbaka den trasiga produkten. Detta gör ju att man snabbt kommer upp värdet för skyddet som du köpte det för??? Kan man kalla det livstidsgaranti då???? Trodde ändå att det bara var att gå till butiken igen och få ett nytt? Bra om denna information framkommer vid köptillfället. 

 

 

icon

Bäst svar av Pettersson 13 August 2020, 21:05

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

Hej,

 

det är alltid tillverkaren som sätter garantivillkoren för produkterna - skärmskydd som mobil. Livstidsgarantin innebär att du kan få det utbytt, så länge som du har telefonen. För Zaggs produkter tillkommer då fraktkostnader, men själva utbytet är kostnadsfritt inom garantivillkoren. 

När det gäller Zagg så verkar det som att man i många fall inte behöver skicka tillbaka det trasiga skärmskyddet. Exakt vad som gäller för varje garantiärende framgår när man mottar det nya - det kan variera. :)

Svara