Besvarat

Trasig kamera men skadeanmälan nekades

  • 13 June 2018
  • 1 svar
  • 542 visningar

Så.. kameran på telefonen fungerar inte. Har provat att nollställa och gjort allt som ni på 3 rekommenderat. Fungerar inte. Nästa steg är att lämna in telefonen, men fick svaret att det tar MINST 1-2 veckor innan jag får tillbaka den/ev en ny. Gjorde en skadeanmälan som nekades, nu ska det förhoppningvis tas på garantin. Vill bara tillägga att jag har express-försäkring som ska vara den bästa, då man ska slippa denna eviga längtan, men jag har den? -och får ändå vänta? Tack och hej, jag känner mig grundlurad. Kan även tillägga att jag haft mobilen i 5 månader och den har aldrig åkt i marken, detta kan omöjligt vara något jag orsakat.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Pettersson 13 June 2018, 22:45

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

en försäkring täcker oavsiktliga skador, inte garantifel. Det vill säga att om felet inte är något du har orsakat gäller inte försäkringen utan tillverkarens vanliga garantivillkor - vilket innebär att telefonen behöver skickas in till en verkstad som av tillverkaren är godkänd. Sedan repareras telefonen, kostnadsfritt för dig om det är ett garantifel. Detta tar 1-2 veckor. Detta är som sagt inte 3s val, utan tillverkarens val.

Hade du orsakat felet, exempelvis genom att tappa telefonen, hade försäkringen trätt in. Du hade då betalat en självrisk och fått telefonen reperarerad enligt försäkringsvillkoren.

Vilken telefon är det du har?

Svara