Besvarat

Tvillingkort

  • 16 June 2020
  • 7 svar
  • 11020 visningar

Hej, har tvillingkort och undar om det går att sätta i min gamla telefon. Vill kunna nyttja surfen men inte ringa. 
Så barnen kan kolla på Netflix osv..  Eller det går bara sätta i det i iPad / dator? 

Vänligen,

Christian 

icon

Bäst svar av Pettersson 16 June 2020, 18:34

Visa original

7 svar

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej, jag skulle nog testa för att se om det går. Jag får känslan av att det borde fungera men @Pettersson brukar ha sjuk koll på detta?

Missa kanske det viktigaste, jag har provat att stopp i sim-kortet i både min och ”dotterns” telefon = Ingen täckning. 
Kan det vara så att sim-kortet inte är aktiverat? 

Användarnivå 7
Emblem +38

Har du möjlighet att testa i en padda? 
det kalmucker väl vara så att det är avaktiverat. 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Christian Persson Tre har inget som heter tvillingkort, rakt av. Antingen har du 3Samla, som kostar 99kr/månad per extra simkort och som ger ett till abonnemang - med samtal, surf osv. Du kan även ha det som kallas 3Extra SIM, det kostar 49kr/månad och gör att datapotten kan delas - endast för surf alltså.

 

”Tvillingkortet” du har, hur har du fått det? Är det ett gammalt simkort, har du någon av ovan tjänster eller någon annan lösning? 

@Christian Persson Tre har inget som heter tvillingkort, rakt av. Antingen har du 3Samla, som kostar 99kr/månad per extra simkort och som ger ett till abonnemang - med samtal, surf osv. Du kan även ha det som kallas 3Extra SIM, det kostar 49kr/månad och gör att datapotten kan delas - endast för surf alltså.

 

”Tvillingkortet” du har, hur har du fått det? Är det ett gammalt simkort, har du någon av ovan tjänster eller någon annan lösning? 

Jag har företags abonnemang som aktiverades förra veckan. 3Extra sim till det för 49kr/mån. Har provat i en IPad, samma problem men osäker om den kan vara operatörslåst🤔

Användarnivå 5
Emblem +10

@Christian Persson Det låter inte helt osannolikt att den gamla telefonen är operatörlåst till en annan operatör. Det kan du få reda på genom att kontakta dem.

Ett tips är att testa ditt “vanliga” SIM-kort som du vet fungerar i den telefonen för att se vad resultatet blir då. Återkom gärna med hur det gick :slight_smile: .

 

@Christian Persson Det låter inte helt osannolikt att den gamla telefonen är operatörlåst till en annan operatör. Det kan du få reda på genom att kontakta dem.

Ett tips är att testa ditt “vanliga” SIM-kort som du vet fungerar i den telefonen för att se vad resultatet blir då. Återkom gärna med hur det gick :slight_smile: .

 

Hej Jocke, 

Tack för svar och input. 
Jag har idag min vanliga TRE simkort i min mobil och funkar fint. 
Precis varit i kontakt med supporten som ska titta på det! 
 

// Christian 

Svara