News

3Flexibel

  • 25 January 2021
  • 0 svar
  • 12313 visningar
3Flexibel
Användarnivå 3

Med 3Flexibel kan du skaffa ny mobil när du känner för det utan att vara bunden till något specifikt datum. Bestäm själv hur länge du vill betala, och få en rabatt varje månad. Känner du att surfmängden inte passar så kan du byta till högre eller lägre surf direkt via Mitt3 - Det är ju trevligt!

 

1. Välj abonnemang

3Flexibel har ingen bindningstid och är precis som det låter - flexibelt. Välj mellan 5GB, 20GB och obegränsad surf och ändra surfmängd när som helst. 30 dagars uppsägningstid gäller.

 

2. Välj mobil och delbetalning

Delbetala upp till fem mobiler på 12, 24 eller 36 månader. Det betyder att du kan när som helst lägga till en ny mobil.

 

3. Få rabatt

Du som delbetalar en mobil och samtidigt har ett 3Flexibel-abonnemang får en kombinationsrabatt varje månad. Rabattens storlek beror på vald surfmängd.

 

OBS! Första fakturan från oss kan ibland se annorlunda ut till vad man förväntat sig.

Första fakturan efter du beställt en ny telefon så debiteras 100% av kostnaden för telefonen trots att du har en medföljande kombinationsrabatt. Detta beror på att rabatten dras av från det datumet du beställde telefonen och är ofta inte aktiv hela månaden.

Alltså kan första fakturan många gånger se annorlunda ut till vad man förväntat sig - men på fakturan därefter så kommer du se att kostnaden stämmer överens med vad som utlovats!

 

 

Vanliga frågor

 

3Flexibel abonnemang

Klicka på “Visa” för att se svar.


Jag har redan ett abonnemang hos Tre, kan jag byta det till 3Flexibel?
Ja, förutsatt att du inte har någon bindningstid kvar på ditt befintliga abonnemang kan du enkelt byta till 3Flexibel via Mitt3-appen.


Vad är det som ingår i 3Flexibel?
Utöver den valda surfmängden ingår fria samtal, meddelanden och mycket annat. Läs mer
 

Hur ofta kan jag höja / sänka surfmängden?
Hur ofta du vill, tänk på att vid nedgradering görs ändringen först efter 30 dagar.
 

Jag har 3Flexibel och 3Extra Användare, får båda tillgång till 5G?
Ja, 3Extra användare får till precis samma funktioner som huvudabonnemanget, surfmängden delas dock mellan abonnemangen.

 

 

Delbetalning

Klicka på “Visa” för att se svar.


Behöver jag ha ett aktivt abonnemang för att kunna delbetala en mobil?
Ja, för att kunna delbetala en mobil och få kombinationsrabatt behöver du ha ett 3Flexibel abonnemang. Om du avslutar ditt abonnemang men har tid kvar på delbetalningen, kommer denna att slutfaktureras.


Kan jag betala av mobilen snabbare?
Ja, då får du en slutfaktura på resterande belopp för mobilen. Kontakta kundservice för att få hjälp med detta.


Kan jag köpa en surfplatta eller router på avbetalning?
Ja, dock gäller kombinationsrabatten endast för mobiler.


Kan jag se hur många månader jag har kvar att betala?
Ja, du kan se kvarstående tid på din specifikation. Fakturan hittar du enkelt via Mitt3.


Kan jag förlänga tiden på en pågående delbetalning?
Nej, i skrivande stund är det inte möjligt.
 

Kan jag betala av mobilen snabbare?
Ja, då får du en slutfaktura på resterande belopp för mobilen. Kontakta kundservice för att få hjälp med detta.
 

Hur många mobiler kan jag delbetala samtidigt?
Upp till fem delbetalningar.

 

 

Kombinationsrabatt

Klicka på “Visa” för att se svar.


Jag har ett abonnemang men delbetalar två mobiler, får jag två rabatter då?
Du kan endast få en kombinationsrabatt per abonnemang och delbetalning av hårdvara.
 

Jag betalat av min mobil, får jag behålla rabatten?
Nej, kombinationsrabatten gäller så länge som du har ett aktivt 3Flexibel abonnemang och en aktiv delbetalning på mobil.

 


Det här ämnet är stängt för kommentarer